TY - GEN AU - Blanco Portela, Norka AU - Poza Vilches, María De Fátima AU - Junyent Pubill, Mercè AU - Collazo Expósito, Leslie AU - Solís Espallargas, Carmen AU - Benayas del Álamo, Javier AU - Gutiérrez Pérez, José PY - 2020 UR - http://hdl.handle.net/10481/64799 AB - La formación del profesorado universitario en Educación para la Sostenibilidad es una prioridad para dotar de calidad a las universidades y dar respuesta, desde este ámbito, a las problemáticas socioambientales enmarcadas en la Agenda 2030 a través... AB - The professional development of Higher Education teachers in Education for Sustainability is a priority to provide quality to universities and thus responds from this area to socio-environmental issues framed in the 2030 Agenda through the... LA - spa PB - Universidad de Granada KW - Desarrollo profesional KW - Educación para la sostenibilidad KW - Educación superior KW - Investigación acción participativa KW - Mentorización KW - Objetivos para el desarrollo sostenible KW - Profesorado universitario KW - Education for sustainability KW - Higher education KW - Mentoring KW - Participatory action research KW - Professional development KW - Sustainable Development Goals KW - University teachers TI - Estrategia de Investigación-Acción participativa para el desarrollo profesional del profesorado universitario en educación para la sostenibilidad: “Academy Sustainability Latinoamérica” (AcSuLa) T2 - Action-participatory research for the university teachers training on education for sustainability: "Academy Sustainability Latin America" DO - 10.30827/profesorado.v24i3.15555 ER -