TY - JOUR AU - Molina Pérez, Javier AU - Luengo Navas, Julián Jesús PY - 2020 UR - http://hdl.handle.net/10481/61033 AB - La investigación tiene como objeto de estudio comprender cómo las reformas promulgadas bajo la agenda neoliberal podrían estar transformando la identidad del profesorado y las prácticas docentes. Metodológicamente se sigue un enfoque inductivo... AB - The purpose of this research is to understand how the reforms performed under the neoliberal agenda could be transforming the identity of teachers together with the teaching practices. Methodologically, an inductive approach has been followed,... LA - spa PB - Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE); Universidad Autónoma de Madrid KW - Neoliberalismo KW - Identidad KW - Docente de secundaria KW - Política educacional KW - Reforma de la educación KW - neoliberalism KW - Identity KW - Secondary school teachers KW - Educational Policy KW - Educational reform TI - Reconstrucciones “Resilientes” de la Identidad Profesional del Profesorado: Endoprivatización y Cultura Performativa en Andalucía (España) T2 - "Resilient" Reconstructions of Teachers Professional Identity: Endoprivatization and Performative Culture in Andalusia (Spain) DO - 10.15366/reice2020.18.2.003 ER -