TY - JOUR AU - Jiménez Gámez, Rafael PY - 2017 SN - 1138-414X SN - 1989-639X UR - http://hdl.handle.net/10481/47702 AB - Este trabajo pretende dar una visión diacrónica, crítica y comparativa de los dispositivos de acogida a los alumnos de origen inmigrante, que se establecieron en Francia treinta años antes que aquí y comprobar, aunque las condiciones contextuales sean... AB - This paper intends to offer a diachronic, critical and comparative view of the reception arrangements for immigrant students as established in France thirty years before they were implemented in Spain. It also intends to verify, even though contextual... LA - spa PB - Universidad de Granada KW - Dispositivos de acogida a alumnado inmigrante KW - Educación intercultural KW - Inmigración y educación KW - Immigration and education KW - Intercultural Education KW - Reception arrangements for immigrant students TI - Los dispositivos de acogida de los enaf (élevès nouvellement arrivés en France). Una revisión crítica y comparativa desde una óptica inclusiva T2 - Reception arrangements for students recently arrived in France (ENAF: Élèves Nouvellement Arrivés en France). A critical and comparative review from an inclusive perspective ER -