TY - GEN AU - Iori, Marco PY - 2025 SN - 2182-0171 UR - https://hdl.handle.net/10481/102231 AB - This paper presents the initial findings of a qualitative study investigating the relationship between ethics and education in Italian preschool settings. The research employs the methodology of Constructivist Grounded Theory (CGT) to emphasise the... AB - Este trabajo presenta los primeros resultados de una investigación cualitativa sobre la relación entre la ética y la educación en las escuelas de educación infantil italianas. Mediante la metodología de la Constructivist Grounded Theory (CGT), la... LA - eng PB - Universidad de Granada KW - Constructivist Grounded Theory KW - Early Childhood Education and Care KW - ethical awareness KW - alfabetización ética KW - Comunidad Europea de Cumplimiento y Ética KW - conciencia ética TI - Fostering meaningful education: exploring ethical awareness and ethical literacy in Preschools through qualitative research T2 - Fomentar una educación con significado: explorar la conciencia y la alfabetización éticas desde la educación preescolar a través de la investigación cualitativa DO - 10.30827/dreh.23.2025.31328 ER -