Speed reading and inner speech: what verbal reports suggest Lorena García, Francy Morales Cabezas, Jerónimo López Sako, Nobuo Ignacio Fluency Foreign language Inner Speech As we might experience it while reading this sentence, silent reading often implies hearing our “inner voice” and pronouncing words inwardly. Vygotsky determined that this inner voice is the product of a process called internalization in which people transform external speech into internal expression. It remains to be determined; however, how English learners begin to use their inner voice to internalize the foreign language by using a series of speed reading activities. We implemented a constructivist-interpretative study to find the primary uses of the inner voice in the internalization of English through foreign language texts. We carried out the study in a public university of Popayán (Colombia) in a beginners’ class comprising 17 students of English as a foreign language. We gathered data through verbal reports and a stimulated recall technique. This study suggests that beginner students use their internal speech mainly to subvocalize, vocalize, repeat, and translate what they read. The study also suggests that students use their internal voice to make associations with visual images as students’ reading skills develop. Further research might explain how speed reading contributes to the use of inner speech to make associations with images. Como podemos experimentar mientras leemos esta oración, la lectura silenciosa a menudo implica escuchar nuestra “voz interior” y pronunciar palabras mentalmente. Vygotsky determinó que esta voz interior es el producto de un proceso llamado internalización en el que el habla externa se transforma en habla interna. Sin embargo, queda por determinar cómo los estudiantes de inglés comienzan a usar su voz interior para internalizar este idioma mediante una serie de lecturas rápidas. Implementamos un estudio de tipo constructivista-interpretativo para determinar los usos iniciales de la voz interior en la internalización del inglés a través de la lectura de textos escritos en lengua extranjera. El estudio se llevó a cabo en una universidad pública de Popayán (Colombia) en una clase de 17 estudiantes de inglés como lengua extranjera. Se recopilaron datos a través de informes verbales y una técnica de recuerdo estimulado. Este estudio sugiere que los estudiantes principiantes usan su habla interna principalmente para subvocalizar, vocalizar, repetir y traducir mentalmente lo que leen. El estudio también sugiere que los estudiantes usan el habla interna para hacer asociaciones con imágenes visuales a medida que su habilidad lectora se desarrolla. Investigaciones adicionales podrían explicar cómo la lectura rápida contribuye al uso del habla interna para hacer asociaciones con imágenes visuales. 2024-06-03T07:55:32Z 2024-06-03T07:55:32Z 2020 journal article García, F., Morales-Cabezas, J., & Lopez-Sako, N. (2020). Speed reading and inner speech: what verbal reports suggest. LS ducational esearch (MLSER), 4(2). https://doi.org/10.29314/mlser.v4i2.363 2603-5820 https://hdl.handle.net/10481/92231 https://doi.org/10.29314/mlser.v4i2.363 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ open access Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License MLS Educational Research (MLSER)