Recording preschool children's performances and reactions through music awakening activities Micha, Paraskevi Music awakening Music education Music pedagogy Preschool education Despertar musical Educación Musical Educación Preescolar Pedagogía musical Music Education, heretofore referred to as "Musical Awakening" ("MA") of pre-school aged children, isn’t intended to develop musical skills as an academic pursuit but rather hopes to facilitate the blossoming of individual personalities. The goal is to foster enhanced expression, relaxation, communication, and socialization. To create a pedagogical model of MA, several musical activities were designed. The aim of the study is to quantify and qualify experimentally acquired data for the purpose of the implementing a pedagogical approach to MA. Musical aptitude, psychological factors, behavioral characteristics, and reactions were considered and documented. The sample size consists of 8 children (postnatal and preschool aged) participating in a regimen of 9 educational activities distributed over 5 lessons. A limited statistical sample is presented here. Our model includes the performance of, and the reaction to, musical activities relative to 4 criteria: Behavior; Expressiveness; Vocalization (participation in song); Mobility (response to percussion instruments). Ultimately, conclusions are drawn from the acquired data and these observations are summarized here for the purpose of creating a pedagogical model that is useful to teachers. Casual and anecdotal observations are referenced within this study but are simply stated to provide commentary. This study is presented for the purpose of enhancing ways by which pre-school music educators can better understand and interact with their pupils. La educación musical, hasta ahora denominada "Despertar musical" ("MA", por sus siglas en inglés) de niños en edad preescolar, no pretende desarrollar habilidades musicales como una actividad académica, sino que espera facilitar el florecimiento de personalidades individuales. El objetivo es fomentar una mayor expresión, relajación, comunicación y socialización. Para crear un modelo pedagógico de MA, se diseñaron una serie de actividades musicales. El objetivo del estudio es cuantificar y calificar los datos adquiridos experimentalmente con el fin de implementar un enfoque pedagógico de MA. Se consideraron y documentaron la aptitud musical, los factores psicológicos, las características conductuales y las reacciones. El tamaño de la muestra consta de 8 niños (en edad posnatal y preescolar) que participan en un régimen de 9 actividades educativas distribuidas en 5 lecciones. Aquí se presenta una muestra estadística limitada. Nuestro modelo incluye la ejecución y la reacción a actividades musicales particulares en relación con 4 criterios: Conducta; Expresividad; Vocalización (participación en el canto); Movilidad (respuesta a instrumentos de percusión). En última instancia, se extraen conclusiones de los datos adquiridos y estas observaciones se resumen aquí con el propósito de crear un modelo pedagógico que sea útil para los docentes. En este estudio se hace referencia a observaciones casuales y anecdóticas, pero simplemente se indican para proporcionar comentarios. Este estudio se presenta con el propósito de mejorar las formas en que los educadores de música preescolar pueden comprender e interactuar mejor con sus alumnos. 2023-11-16T11:40:30Z 2023-11-16T11:40:30Z 2022-07-13 journal article Micha, Paraskevi (2022). Recording Preschool Children's performances and reactions through Music Awakening Activities. DEDiCA. REVISTA DE EDUCAÇÃO E HUMANIDADES, 20, 243-261. [DOI: http://doi.org/10.30827/dreh.vi20.23847] https://hdl.handle.net/10481/85732 10.30827/dreh.vi20.23847 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ open access Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional Universidad de Granada