Investigating teachers’ and parents’ perceptions on the introduction of English in Greek preschools Alexiou, Thomai Penderi, Efthymia Serafeim, Marianthi The EAN Project Preschool Early FL learning Views and perceptions Teachers’ cooperation Proyecto EAN Preescolar Enseñanza temprana de lengua extranjera Visiones y percepciones Cooperación del profesorado The present paper presents some of the initial findings regarding the new educational reform of introducing the English language in preschools in Greece during 2021-2022. The “Introduction of English in Preschools”, known as the EAN Project, aims to develop the appropriate pedagogical and methodological framework for English language teachers and preschool teachers for the introduction of English in Greek preschools. The EAN Project seeks to support EFL and preschool teachers by providing them with a comprehensive training course, indicative educational material, scenarios, and activities specifically designed for preschool children. Another aim is to support and monitor the preschools while contributing also to the formative assessment of this innovative initiative. The data were collected through a questionnaire administered to EFL and preschool teachers and parents. General perceptions, the benefits and the challenges related to the introduction of English in Greek preschools were investigated along with the effect of cooperation between all stakeholders. Analysis revealed that the perceptions are positive from all stakeholders while there are some differences regarding the participants’ views and perceptions, based on their previous experience during the pilot phase, their level of education, their IT skills, and their residency. Este artículo presenta algunos de los resultados iniciales en relación con la nueva reforma educativa de introducción del idioma inglés en los centros preescolares de Grecia durante 2021-2022. La "Introducción del inglés en los centros preescolares", conocida como el Proyecto EAN, por sus siglas en inglés, tiene como objetivo desarrollar un marco pedagógico y metodológico adecuado para los profesores de inglés y los profesores de preescolar para la introducción del inglés en los centros preescolares griegos. El Proyecto EAN pretende apoyar a los profesores de inglés y de preescolar proporcionándoles un curso de formación completo, material educativo explicativo, y escenarios y actividades diseñadas específicamente para los niños de preescolar. Otro de los objetivos es apoyar y supervisar los centros preescolares, contribuyendo también a la evaluación formativa de esta innovadora iniciativa. Los datos se recogieron mediante un cuestionario administrado a los profesores de EFL y de preescolar y a los padres. Se investigaron las percepciones generales, los beneficios y los retos relacionados con la introducción del inglés en los centros preescolares griegos, así como el efecto de la cooperación entre todas las partes interesadas. El análisis reveló que las percepciones son positivas por parte de todas las partes interesadas, mientras que existen algunas diferencias en cuanto a las opiniones y percepciones de los participantes, basadas en su experiencia previa durante la fase piloto, su nivel de educación, sus conocimientos de informática y su lugar de residencia. 2023-11-08T12:26:23Z 2023-11-08T12:26:23Z 2022-12 journal article Alexiou, T., Penderi, E. & Serafeim, M. (2022). Una investigación sobre las percepciones de los docentes y los padres sobre la introducción del inglés en . Porta Linguarum Revista Interuniversitaria De Didáctica De Las Lenguas Extranjeras, 93–114. [https://doi.org/10.30827/portalin.vi.26544] https://hdl.handle.net/10481/85532 10.30827/portalin.vi.26544 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ open access Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional Universidad de Granada