Teaching foreign languages at the pre-primary level in a monolingual setting: the case of Poland Rokita-Jaśkow, Joanna Pre-primary Foreign language Language acquisition Pedagogy Ecology Preescolar Lengua extranjera Adquisición de lenguas Pedagogía Ecología In Poland, teaching a foreign language to very young children, i.e. aged 6 and below, has had a relatively long tradition in both educational services and research, which grew out of strong parental aspirations for their children’s educational, and consequently vocational, achievements in the globalized job market. The goals of the paper are twofold: firstly, it aims to outline the evolution of research directions in language teaching methodology to very young learners (i.e. below 6) over the last three decades. In this respect three major strands are distinguished, i.e. the language acquisition approach, the pedagogical approach and the ecological approach. Secondly, Polish research in pre-primary education is going to be outlined against the backdrop of these major trends in applied linguistics. It is believed that some of the findings may bear relevance to other contexts in which very early teaching of foreign languages is being implemented. En Polonia, la enseñanza de una lengua extranjera a los más jóvenes, es decir, a los niños de 6 años o menos, tiene una tradición relativamente larga tanto en los servicios educativos como en la investigación, que surgió de las fuertes aspiraciones de los padres de que sus hijos alcancen logros educativos y, por consiguiente, profesionales en el mercado laboral globalizado. Los objetivos de este artículo son dos: en primer lugar, se pretende esbozar la evolución de las orientaciones de la investigación en la metodología de la enseñanza de idiomas a alumnos muy jóvenes (es decir, menores de 6 años) en las últimas tres décadas. A este respecto, se distinguen tres grandes líneas, a saber, el enfoque de adquisición del lenguaje, el enfoque pedagógico y el enfoque ecológico. En segundo lugar, la investigación polaca en la educación preescolar se va a esbozar en el contexto de estas grandes tendencias de la lingüística aplicada. Se cree que algunas de las conclusiones pueden ser relevantes para otros contextos en los que se está aplicando la enseñanza muy temprana de lenguas extranjeras. 2023-11-08T09:11:15Z 2023-11-08T09:11:15Z 2022-11-10 info:eu-repo/semantics/article Rokita-Jaśkow, J. (2022). La enseñanza de lenguas extranjeras en el nivel preescolar en un entorno monolingüe: el caso de PoloniaTeaching foreign languages at the pre-primary level in a monolingual setting: the case of Poland. Porta Linguarum Revista Interuniversitaria De Didáctica De Las Lenguas Extranjeras, 31–42. [https://doi.org/10.30827/portalin.vi.26218] https://hdl.handle.net/10481/85524 10.30827/portalin.vi.26218 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional Universidad de Granada