Why do students choose EMI courses? An analysis of their motivational drives Serna BermeJo, iratxe Lasagabaster, David Motivation English-medium Instruction (EMI) Basque-medium Instruction (BMI) Multilingualism Higher education Motivación Instrucción en inglés Instrucción en euskera Multilingüismo Educación universitaria Motivation has historically been an issue of great interest to scholars in the area of education and language teaching. The influence of motivation in the learning process is widely acknowledged, since it plays a key role in any learning context. However, as educational realities change, researchers are assailed by new questions that must be resolved. The present study aims to discover the motivations that lead university students to enrol in EMI (English-medium Instruction) courses instead of choosing courses in their L1, BMI (Basque-medium Instruction) or SMI (Spanish-medium Instruction). To this end, a total of 455 EMI students from the University of the Basque Country UPV/EHU completed a questionnaire in which they were asked about their motivations towards EMI, taking Dörnyei’s (2005, 2009) L2 Motivational Self System (L2MSS) as theoretical framework. The statistical analysis revealed that the majority of students showed motivations related to the Ideal L2 Self and to personal preferences, while they did not feel pressured by their tutors or by the university itself for studying in English (the Ought-to L2 Self). The innovative nature of this study lies in the fact that students’ choices included both a minority language (Basque) and a majority one (Spanish), which has allowed us to identify the reasons underlying students´ motivations for choosing EMI over BMI or SMI in a multilingual university context in which three different languages are used as medium of instruction. Históricamente, la motivación ha sido un tema de gran interés para los estudiosos del área de la educación y la enseñanza de lenguas. La gran influencia de la motivación en el proceso de aprendizaje ha sido ampliamente reconocida en numerosos estudios, ya que juega un papel fundamental en cualquier contexto de aprendizaje. Sin embargo, a medida que las realidades educativas van cambiando, nos encontramos con nuevas preguntas que deben ser resueltas. A través de esta investigación pretendemos conocer las motivaciones que llevan a los estudiantes universitarios a matricularse en cursos EMI (English-medium Instruction) en lugar de elegir cursos en su L1, BMI (Basque-medium Instruction) o SMI (Spanish-medium Instruction). Para ello, un total de 455 estudiantes de EMI de la Universidad del País Vasco UPV/EHU cumplimentaron un cuestionario en el que se les preguntó acerca de sus motivaciones hacia EMI, tomando como marco teórico el L2 Motivational Self System (L2MSS) de Dörnyei (2005, 2009). El análisis estadístico reveló que la mayoría de los estudiantes mostraron motivaciones relacionadas con el Yo ideal y con las preferencias personales, mientras que no se sentían presionados por sus tutores ni por la propia universidad (el Yo deóntico) para estudiar en inglés. El carácter innovador de este estudio radica en que la mayoría de estudiantes que han participado en esta investigación tienen como L1 el euskera (lengua minoritaria) y/o el castellano (lengua mayoritaria). Esto ha permitido identificar las motivaciones de los estudiantes para elegir EMI frente a BMI o SMI en una universidad multilingüe. 2023-07-11T10:16:13Z 2023-07-11T10:16:13Z 2023-06-27 journal article Serna-Bermejo, I., & Lasagabaster Herrarte, D. (2023). ¿Por qué eligen los estudiantes matricularse en EMI? Análisis de sus motivaciones. Porta Linguarum Revista Interuniversitaria De Didáctica De Las Lenguas Extranjeras, (40), 235–252. https://doi.org/10.30827/portalin.vi40.27025 https://hdl.handle.net/10481/83564 10.30827/portalin.vi40.27025 eng http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ open access Atribución 4.0 Internacional Universidad de Granada