A Research about changes in oral productive communication strategies in English mention teaching degree students Luque Jiménez, Irene Oral competence Oral communication strategies Oral productive skill Foreign language learning Primary Education Curriculum Competencia oral Estrategias comunicativas orales Destreza de producción oral Aprendizaje de la lengua extranjera Curriculum de Educación Primaria This aim of this research is to provide information about any changes that may occur in the strategies declared to solve oral production problems by future Primary Education teachers of English as a foreign language, in accordance with Nakatani’s Inventory of Oral Communication Strategies (2006). The participants are teacher training students of English studying at the University of Granada (UGR), the University of Malaga (UMA) and the Associated Teaching Centre María Inmaculada of Antequera (Málaga) (CAMMIA). The data was taken at: at the beginning of the Mention of English and at its conclusion. In this research, a descriptive study was carried out for the initial phase, since the number of volunteer participants was greater than in the final sample. For the final sample, the results were statistically analysed and compared. In two kinds of strategies, significant changes have taken place however in the other types, no significant changes are evident. It could be concluded that the Mention has contributed to these changes and perhaps, if specific instructions had been included, it would have contributed to an even greater difference in the use of this type of strategies between the beginning of the Mention and its ending. El objetivo de esta investigación es aportar información sobre los cambios que pueden producirse en las estrategias declaradas para resolver los problemas de producción oral por parte de los futuros profesores de Educación Primaria de Inglés como lengua extranjera, según el Inventory of Oral Communication Strategies de Nakatani (2006). Los participantes son estudiantes de Magisterio de Inglés, pertenecientes a la Universidad de Granada (UGR), la Universidad de Málaga (UMA) y el Centro Adscrito María Inmaculada de Antequera (Málaga) (CAMMIA). Los datos fueron tomados en dos etapas o momentos, al inicio de la Mención de Inglés y en su conclusión. En esta investigación se realizó un estudio descriptivo para la fase inicial, ya que el número de participantes voluntarios fue mayor que en la muestra final. Para esta última, los resultados se analizaron y compararon estadísticamente. En dos tipos de estrategias se han producido cambios significativos, sin embargo, en los otros tipos no se evidencian cambios significativos. Se puede concluir que la Mención ha contribuido a estos y quizás, si se hubieran incluido instrucciones específicas, habría contribuido a mayores diferencias en el uso de este tipo de estrategias entre el momento inicial de la Mención y el momento en que finalizó. 2023-04-18T10:24:50Z 2023-04-18T10:24:50Z 2023-01-31 info:eu-repo/semantics/article Luque-Jiménez, I. (2023). Una investigación sobre cambios en estrategias de comunicación oral productivas en estudiantes de Magisterio Mención de Inglés. Porta Linguarum Revista Interuniversitaria De Didáctica De Las Lenguas Extranjeras, (39), 337–355. https://doi.org/10.30827/portalin.vi39.26026 https://hdl.handle.net/10481/81083 10.30827/portalin.vi39.26026 eng http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución 4.0 Internacional Universidad de Granada