Test-taking strategy use by Chinese young EFL learners in an authentic international standardized English test Han, Feifei Chinese young EFL learners Test-taking strategy use Authentic international standardized English test Cambridge Young Learners English Test A mixed-methods approach Jóvenes estudiantes chinos de inglés como lengua extranjera Uso de la estrategia para tomar exámenes Auténtico examen de inglés estandarizado internacional Prueba de inglés para jóvenes estudiantes de Cambridge Un enfoque de métodos mixtos The current study examined language test-taking strategies used by Chinese young learners of English as a foreign language (EFLs) in an authentic international standardized English test–Cambridge Young Learners English Test: Flyers Test. It adopted a mixed-methods approach: the quantitative part was a survey administered to 138 participants, and the qualitative part consisted of think-aloud sessions and retrospective interviews with six participants (three were high-achievers and three were low-achievers). The quantitative results show that in general, children adopted metacognitive test-taking strategies more frequently than cognitive test-taking strategies irrespective of language skills; and the high-achievers used test-taking strategies more frequently than their low-achievers. The twoway interaction effects: levels of test performance-strategy type; and language skills-strategy type; were also significant. The qualitative results demonstrate that the high-achievers not only used a broader range of cognitive strategies than low-achievers, they also used the same metacognitive strategies at an in-depth level and in a more sophisticated way than low-achievers. The results of the study suggest that expanding Chinese young EFL learners’ repertoire of test-taking strategies and modeling desirable ways of using strategies may help them improve their test-taking strategy use. El estudio actual examinó las estrategias de realización de pruebas de idioma utilizadas por los jóvenes estudiantes chinos de inglés como lengua extranjera en una prueba de inglés estandarizada internacional auténtica: Cambridge Young Learners English Test: Flyers Test. Adoptó un enfoque de métodos mixtos: la parte cuantitativa fue una encuesta administrada a 138 participantes, y la parte cualitativa consistió en sesiones de pensamiento en voz alta y entrevistas retrospectivas con seis participantes. Los resultados cuantitativos muestran que, en general, los niños adoptaron estrategias de realización de pruebas metacognitivas con más frecuencia que estrategias de realización de pruebas cognitivas, independientemente de las habilidades lingüísticas; y los de alto rendimiento utilizaron estrategias para hacer exámenes con más frecuencia que los de bajo rendimiento. Los efectos de interacción bidireccional: niveles de desempeño de la prueba-tipo de estrategia; y habilidades lingüísticas-tipo de estrategia; también fueron significativos. Los resultados cualitativos demuestran que los de alto rendimiento no solo utilizaron una gama más amplia de estrategias cognitivas que los de bajo rendimiento, sino que también utilizaron las mismas estrategias metacognitivas a un nivel más profundo y de una manera más sofisticada que los de bajo rendimiento. 2023-04-18T09:29:19Z 2023-04-18T09:29:19Z 2023-01-31 info:eu-repo/semantics/article Han, F. (2023). Uso de estrategias para hacer exámenes por parte de jóvenes estudiantes chinos de inglés como lengua extranjera en un auténtico examen de inglés estandarizado internacional. Porta Linguarum Revista Interuniversitaria De Didáctica De Las Lenguas Extranjeras, (39), 265–280. https://doi.org/10.30827/portalin.vi39.24390 https://hdl.handle.net/10481/81079 10.30827/portalin.vi39.24390 eng http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución 4.0 Internacional Universidad de Granada