English learning anxiety and English learning demotivation in South Korean third-year high school students Kim, Tae Young Choi, Eun-Young Language anxiety English learning demotivation L2 proficiency Facilitative anxiety Motivation Ansiedad lingüística Desmotivación en el aprendizaje del inglés Dominio de L2 Ansiedad facilitadora Motivación This study investigated the effect of English learning anxiety and then of English learning demotivation on academic achievement in third-year high school students in South Korea. For this investigation, 249 participants were selected from nine third-year student classes at an academic high school in Gyeonggi Province, South Korea, to complete questionnaires, which were analysed using quantitative statistical methods. The regression analyses revealed that the English learning anxiety in the male and female students with top grades had positively and significantly affected their academic achievement. However, except for high-level male learners, demotivation was not found to have any effect on student achievement. The results suggest that it is important to design education-friendly measures to enhance third-year high school student learning motivation and alleviate any excessive anxiety. Este estudio investigó los efectos de la ansiedad por aprender inglés sobre la desmotivación en el aprendizaje del inglés y el rendimiento académico en estudiantes de tercer año de secundaria en Corea del Sur. Para esta investigación, se seleccionaron 249 participantes de nueve clases de estudiantes de tercer año en una escuela secundaria en la provincia de Gyeonggi, Corea del Sur, para completar cuestionarios, cuyos datos se analizaron utilizando métodos cuantitativos de estadística. Los análisis de regresión revelaron que la ansiedad por aprender inglés en los estudiantes masculinos y femeninos con las mejores calificaciones había afectado positiva y significativamente su rendimiento académico. Sin embargo, a excepción de los estudiantes varones de alto nivel, no se observó que la desmotivación tuviera ningún efecto en el rendimiento de los estudiantes. Los resultados sugieren que es importante diseñar medidas favorables a la educación para mejorar la motivación de los estudiantes de tercer año de secundaria y aliviar cualquier ansiedad excesiva 2023-04-17T12:04:41Z 2023-04-17T12:04:41Z 2023-01-31 info:eu-repo/semantics/article Kim, T.-Y., & Choi, E.-Y. (2023). Ansiedad y desmotivación en el aprendizaje del inglés en estudiantes de tercer año de secundaria de Corea del Sur. Porta Linguarum Revista Interuniversitaria De Didáctica De Las Lenguas Extranjeras, (39), 75–91. https://doi.org/10.30827/portalin.vi39.22305 https://hdl.handle.net/10481/81066 10.30827/portalin.vi39.22305 eng http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución 4.0 Internacional Universidad de Granada