Construction and validation of self-Esteem in the foreign language classroom scale (SEFLS) Cano Jiménez, Pablo A. Rubio Alcalá, Fernando D. Validation Scale Self-esteem Self-concept Foreign language Validación Autoestima Autoconcepto Lengua extranjera This paper describes the development and standardization of a measure of self-esteem in the foreign language classroom. The reliability and validity of Self-esteem in the Foreign Language Classroom Scale (SEFLS) were determined for a sample of 252 Spanish native speakers studying a foreign language. The test reliability coefficient was ω=,92. Confirmatory Factorial Analysis (CFA) yielded a 10-item three-dimension structure acceptable model fit. The three dimensions were language competence, skills performance and perceived social support. The SEFLS measure could be a useful tool for assessing students’ self-esteem in the foreign language classroom. Implications, limitations, and directions for future organizational research are discussed. Este artículo describe el desarrollo y la estandarización de una medida de autoestima en la clase de lengua extranjera. La confiabilidad y la validez de la Escala de Autoestima en la Clase de Lengua Extranjera (SEFLS; en inglés) fue determinada para una muestra de 252 hablantes nativos de español que estudian una lengua extranjera. El coeficiente de confiabilidad de la prueba fue ω= ,92. El Análisis Factorial Confirmatorio (AFC) arrojó un ajuste aceptable del modelo de estructura tridimensional de 10 ítems. Las tres dimensiones fueron competencia lingüística, desempeño de destrezas y apoyo social percibido. La medida SEFLS podría ser una herramienta útil para evaluar la autoestima de los estudiantes en las clases de idiomas. Se añaden las implicaciones, limitaciones y direcciones para una investigación futura. 2023-02-23T07:33:51Z 2023-02-23T07:33:51Z 2022-05-03 journal article Cano JiménezP. A., & Rubio AlcalaF. D. (2022). Construction and validation of self-esteem in the foreign language classroom scale (SEFLS). Porta Linguarum Revista Interuniversitaria De Didáctica De Las Lenguas Extranjeras, (38), 191-207. [https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.22447] https://hdl.handle.net/10481/80165 10.30827/portalin.vi38.22447 eng http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ open access Atribución 4.0 Internacional Universidad de Granada