How EFL primary teachers define literacy: An empirical study Fernández Fernández, Raquel Florian, Nathan James Arteaga Martínez, Blanca Literacy Conceptualisation English as a Foreign Language Teachers Teacher education Alfabetización Conceptualización Inglés como lengua extranjera Profesorado Formación de profesorado Literacy development is at the core of our interactions with the world around us. However, this concept is not static and changes over time, adapting itself to different circumstances and needs. In the present study, a group of EFL teachers (n=104) is required to define ‘literacy’. Their definitions are then analysed to determine their accuracy with those found in present specialised literature in the area. Results show that the notions provided by participants still contain traditional features, thus highlighting the importance of including the conceptualisation of literacy as a crucial component in in-service teacher education programmes. El desarrollo de la alfabetización está en el núcleo de nuestras interacciones con el mundo. Sin embargo, este concepto cambia con el tiempo, adaptándose a las diferentes circunstancias y necesidades. En este estudio, se pide a un grupo de docentes de inglés (n=104) que definan qué es alfabetización. Sus definiciones son analizadas para determinar su grado de corrección en comparación a las que se presentan en la literatura especializada en el área. Los resultados indican que las nociones que muestran los participantes contienen rasgos tradicionales y, por tanto, subrayan la importancia de incluir la conceptualización de la alfabetización como un componente fundamental en los programas de formación permanente de profesorado. 2023-02-22T12:30:01Z 2023-02-22T12:30:01Z 2022-06-01 info:eu-repo/semantics/article Fernández-FernándezR., Arteaga-MartínezB., & FlorianN. (2022). How EFL primary teachers define literacy: an empirical study. Porta Linguarum Revista Interuniversitaria De Didáctica De Las Lenguas Extranjeras, (38), 47-63. [https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.21068] https://hdl.handle.net/10481/80154 10.30827/portalin.vi38.21068 eng http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución 4.0 Internacional Universidad de Granada