Bioética, una temática transversal para la Educación Secundaria, un estudio en docentes Basagni, Daniela González García, Francisco Bioethics Secondary education Teacher training Transversality Bioética Enseñanza secundaria Formación profesorado Transversalidad This paper describes the data provided by 40 secondary education teachers on their knowledge and teaching in bioethics issues. The textbook, debate and research in small groups are the usual tools. Their training needs and the most appropriate methodology for teaching are discussed. Human health, biotechnology and new topics, such as animal abuse, are the most commented among students, without appreciating gender differences. Bioethics can be considered as a transversal one that encourages interdisciplinary work and the acquisition of skills. En este trabajo se describen los datos aportados por 40 profesores de Educación Secundaria sobre su conocimiento y docencia en temas de bioética. El libro de texto, el debate y los trabajos de investigación en grupos reducidos son las herramientas habituales. Se comentan sus necesidades de formación y la metodología más adecuada para la enseñanza. La salud humana, la biotecnología y nuevos temas, como el maltrato animal, son los más comentadas entre los estudiantes, sin apreciarse diferencias de género. La bioética puede plantearse como una transversal que fomente el trabajo interdisciplinar y la adquisición de las competencias. 2023-01-26T09:58:43Z 2023-01-26T09:58:43Z 2022-12-01 journal article Basagni, D. & González-García, F. (2022). Bioethics, a transversal theme for secondary education, a study in teachers. HUMAN REVIEW. International Humanities Review / Revista Internacional De Humanidades, 11(Monográfico), 1–11. [https://doi.org/10.37467/revhuman.v11.3824] https://hdl.handle.net/10481/79361 10.37467/revhuman.v11.3824 spa http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ open access Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional GKA Ediciones