Teacher training on TBLT: a study with pre-service EFL Primary teachers at the University of Granada Taourite, Fatima Ruiz Cecilia, Raúl Universidad de Granada. Programa de Doctorado en Ciencias de la Educación Task-Based Language Teaching (TBLT) Teacher education Spanish pre-service primary teachers Language teaching EFL Enseñanza de idiomas basada en tareas (TBLT) Formación del profesorado Profesores de primaria en formación Enseñanza de idiomas The current thesis seeks to explore the efficacy of a task-based language teaching (TBLT) programme in influencing Spanish pre-service EFL teachers' knowledge and beliefs regarding teaching English by using tasks. Despite the sheer amount of research and empirical evidence for the adequacy of TBLT, findings demonstrate that the implementation of TBLT in classrooms is not always successful in different language classes worldwide (Adam & Newton, 2009; Butler, 2011, 2017; Thomas & Reinders, 2015), and also show teachers' low understanding of TBLT and lack of awareness regarding using this approach in their classes. These factors are the main reasons behind undertaking this research and make it a valuable topic to advance in this research context. La tesis actual surge del interés por explorar la eficacia del programa de enseñanza basado en tareas para influir en el conocimiento y las creencias de los profesores en formación de inglés como lengua extranjera en España y sus creencias sobre la enseñanza del inglés mediante tareas. A pesar de la gran cantidad de investigación y evidencia empírica de la idoneidad de TBLT, los hallazgos demuestran que la implementación de TBLT en las aulas no siempre es exitosa en diferentes clases de idiomas de todo el mundo (Adam & Newton, 2009; Butler, 2011, 2017; Thomas & Reinders, 2015) así como la poca comprensión de los profesores de TBLT y la falta de conciencia sobre el uso de este enfoque en sus clases. Estos factores son las principales razones para que esta investigación se ha llevado a cabo y la convierte en un tema valioso para avanzar en este contexto de investigación. 2022-07-18T09:37:46Z 2022-07-18T09:37:46Z 2022 2022-05-06 doctoral thesis Taourite, Fatima. Teacher training on TBLT: a study with pre-service EFL Primary teachers at the University of Granada. Granada: Universidad de Granada, 2022. [http://hdl.handle.net/10481/76086] 9788411174398 http://hdl.handle.net/10481/76086 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ open access Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional Universidad de Granada