Motivational Languaging for L2 Learning and Motivation Kim, Tae Young Kim, Yoon Kyoung Languaging Motivational Languaging Activity The ideal L2 self L2 learning motivation Actividades de lenguaje Actividad de lenguaje motivacional El yo ideal de L2 Motivación de aprendizaje L2 This paper focuses on the effect of motivational languaging activities (MLAs) on EFL learning motivation. Swain (2006) defines languaging as “the process of making meaning and shaping knowledge and experience through language” (p. 98). We extend Swain’s original notion to L2 motivation; through MLAs, L2 learners are encouraged to talk or write about the importance of L2 learning and their visions in their own words. Various types of activities were implemented for elementary, junior high, and high school students: 1) written, 2) spoken, and 3) spoken plus written activities, in individual or group conditions. By using questionnaires, students’ motivational changes including their ideal L2 self and the ought-to L2 self (Dörnyei, 2009) were measured at the beginning and the end of the participation in the activities. The results indicated that students in experimental groups exhibited various increases in their motivations, compared to no significant changes in control groups. Furthermore, the written form proved to be a more effective type of activities, especially when students engaged in it individually. Findings suggest the usefulness of MLAs for enhancing L2 learning motivation. Este artículo se centra en el efecto de las actividades de lenguaje motivacional en la motivación del aprendizaje del inglés como lengua extranjera. Swain (2006) define actividades del lenguaje como el proceso de dar significado y dar forma al conocimiento y la experiencia a través del lenguaje. Extendemos la noción original de Swain a la motivación L2; a través de actividades de lenguaje motivacional, Se anima a los alumnos de L2 a hablar o escribir sobre la importancia del aprendizaje de L2 y sus visiones en sus propias palabras. Se implementaron varios tipos de actividades para estudiantes de primaria, secundaria y preparatoria: 1) escritas, 2) habladas, 3) habladas más escritas, en condiciones individuales o grupales. Mediante el uso de cuestionarios, Los cambios motivacionales de los estudiantes se midieron al inicio y al final de la participación en las actividades. Los resultados indicaron que los grupos experimentales mostraron varios aumentos en sus motivaciones, en comparación con ningún cambio significativo en los grupos de control. Además, la forma escrita demostró ser un tipo de actividad más eficaz, especialmente cuando los estudiantes la realizaban individualmente. Los resultados sugieren la utilidad de las actividades de lenguaje motivacional para mejorar la motivación del aprendizaje L2. 2021-07-21T11:31:31Z 2021-07-21T11:31:31Z 2021 info:eu-repo/semantics/article Kim, Tae Young; Kim, Yoon Kyoung. Motivational Languaging for L2 Learning and Motivation. Porta Linguarum 36, junio 2021, 213-229. [DOI: 10.30827/portalin.v0i36.17805] http://hdl.handle.net/10481/69833 10.30827/portalin.v0i36.17805 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada