Concurrent Group-Dynamic Assessment of Intermediate EFL Learners’ Receptive and Productive Vocabulary Size Azari Noughabi, Mostafa Reza Amirian, Seyed Mohammad Zareian, Gholamreza Dynamic assessment Group-dynamic assessment Vocabulary knowledge Receptive vocabulary size Productive vocabulary size Evaluación dinámica Evaluación dinámica de grupo Conocimiento de vocabulario Amplitud del vocabulario productivo Although research studies on dynamic assessment (DA) yielded promising results to the field of language teaching, scant research attention has been paid to examining the effectiveness of group dynamic assessment (G-DA) in relation to vocabulary development. To this effect, the present mixed-methods study was designed to inspect the potential of concurrent G-DA in enlarging receptive and productive vocabulary size of 56 Iranian intermediate EFL learners. The study used two modalities: the control group, which was taught the selected lexical items through traditional procedures such as using word lists; and the experimental group, which was offered group-based supportive prompts for doing vocabulary exercises within the G-DA framework. The results of a series of independent-samples t-tests indicated the significant effect of G-DA in enhancing receptive and productive vocabulary size of EFL learners. The qualitative data underscored the role of group mediation in increasing learners’ motivation to increase vocabulary uptake within the G-DA framework and maintaining their positive attitude toward G-DA. Aunque los estudios de investigación sobre la valoración dinámica (DA) arrojaron resultados prometedores en el campo de la enseñanza de idiomas, se ha prestado escasa atención al examen de la eficacia de la valoración dinámica de grupos (G-DA) en relación con el desarrollo del vocabulario. A tal efecto, el presente estudio de método mixto se diseñó para inspeccionar el potencial del G-DA concurrente para ampliar el tamaño del vocabulario receptivo y productivo de 56 estudiantes iraníes con nivel intermedio de inglés como lengua extranjera. El estudio utilizó dos modalidades: el grupo de control, al que se le enseñaron los vocabularios seleccionados mediante procedimientos tradicionales como el uso de lista de palabras; y el grupo experimental que recibió apoyo grupal para hacer ejercicios de vocabulario dentro del marco G-DA. Los resultados de una serie de pruebas t de muestras independientes indicaron el efecto significativo de G-DA en la mejora del tamaño del vocabulario receptivo y productivo de los estudiantes de inglés como lengua extranjera. Los datos cualitativos enfatizaron el papel de la mediación grupal en mejorar la motivación del alumnado al incrementar la adquisición del vocabulario en el marco de GDA y mantener su actitud positiva hacia el G-DA. 2021-07-21T08:40:51Z 2021-07-21T08:40:51Z 2021 info:eu-repo/semantics/article Azari Noughabi, Mostafa; Reza Amirian, Seyed Mohammad; Zareian, Gholamreza. Concurrent Group-Dynamic Assessment of Intermediate EFL Learners’ Receptive and Productive Vocabulary Size. Porta Linguarum 36, junio 2021, 119-137. [DOI: 10.30827/PORTALIN.V0I36.15864] http://hdl.handle.net/10481/69819 10.30827/PORTALIN.V0I36.15864 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada