Contesting power in public art spaces. Liminal p(l)aces, diverting methodologies and observant participation in Valor y Cambio. Harris Sánchez, Ángela Cartografías de acción Arte decolonial Valor y cambio Archivos Representación Contradicciones Temporalidades Contra-hegemonía Cartographies of action Decolonial art Value and change Archives Representation Contradictions Temporalities Counter-hegemony Este artículo propone que las formas en las que asociamos conceptos entre sí puede establecerlos como puntos de partida para nuevas figuraciones no centralizadoras de los mismos que nos permitan avanzar hacia una descolonización epistemológica. De esta forma los conceptos se convierten en metodologías excéntricas en tanto que funcionan como patrones difractivos y cartografías de acción en lugar de quedarse varadas en fronteras y límites. Ilustro estos presupuestos con un análisis de la instalación/experiencia Valor y Cambio, de Frances Negrón-Muntaner. Investigo su narrativa contrahegemónica y sus metodologías excéntricas y divergentes para el cambio social. This article proposes that the way we put concepts together can unpack them as methodologies and points of departure for new figurations. Only by breaking with monistic/centric figurations of concepts can we progress towards epistemic decolonization and embrace a constellation of methodologies we may refer to as eccentric. They are eccentric since they function by diffractive patterns which move them away from the center. They become cartographies of action rather than static border maps. Inspired by the above, the present contribution looks into Frances Negrón- Muntaner's Valor y Cambio installation/experience as a case study on counterhegemonic narratives and diverting/eccentric methodologies for social and academic change. 2021-02-22T12:00:12Z 2021-02-22T12:00:12Z 2020-12 info:eu-repo/semantics/article Sánchez, A. H. (2021). Contesting power in public art spaces. Liminal p (l) aces, diverting methodologies and observant participation in Valor y Cambio. Sociology and Technoscience, 11(1), 39-55. [DOI: https://doi.org/10.24197/st.1.2021.39-55] http://hdl.handle.net/10481/66689 10.24197/st.1.2021.39-55 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial 3.0 España Universidad Nacional de Educación a Distancia - UNED