The emotional dimension in poetic education as a key to omprove adolescents’ attitudes towards poetry Zaldívar Sansuán, Raquel Teaching poetry Emotional education Adolescence Literary education Poetry Didáctica de la poesía Educación Emocional Adolescencia Educación literaria Poesía The most interesting contributions that have been made in recent times in literary education and in the didactics of poetry point to the consideration of the emotional dimension present in them. The research we present seeks to understand how adolescents’ attitudes towards poetry change by using an emotional approach in the design of a project on poetry. The information is collected through questionnaires prior to and after the development of the ‘Let’s talk poetry’ project involving 54 students from the second year of Compulsory Secundary Education (ESO) of the High School IES Gran Capitán de Madrid. In general, attitudes towards poetry improved after a week using an emotional approach, and the participants showed a positive attitude towards the project. Las aportaciones más interesantes que se han realizado en los últimos tiempos en la educación literaria y en la didáctica de la poesía apuntan a la consideración de la dimensión emocional presente en ellas. La investigación que presentamos busca conocer cómo cambian las actitudes de los adolescentes hacia la poesía al utilizar un enfoque emocional en el diseño de un proyecto sobre poesía. Se recoge la información a través de un cuestionario previo y un cuestionario posterior al desarrollo del proyecto “Hablemos con la poesía”, que realizan 54 estudiantes de 2º curso de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) del instituto de enseñanza secundaria IES Gran Capitán de Madrid. En general, las actitudes hacia la poesía mejoran tras una semana utilizando un enfoque emocional, y los participantes manifiestan una actitud positiva hacia el proyecto. 2021-01-20T09:19:25Z 2021-01-20T09:19:25Z 2020 info:eu-repo/semantics/article Zaldívar Sansuán, Raquel (2020). The emotional dimension in poetic education as a key to improve adolescents’ attitudes towards poetry. Investigaciones Sobre Lectura, 14,75-93. DOI: 10.37132/isl.v0i14.317 http://hdl.handle.net/10481/65574 10.37132/isl.v0i14.317 eng spa http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada