Visualización y talento matemático: una experiencia docente Ramírez Uclés, Rafael Flores Martínez, Pablo Castro Martínez, Enrique Visualización Talento matemático Enriquecimiento curricular Isometrías Visualization Mathematically gifted Curriculum enrichment Isometries Un debate abierto en educación matemática estudia qué relación existe entre visualización y talento matemático. En este artículo describimos una experiencia con alumnos con talento matemático, encaminada a observar la visualización durante la realización de actividades geométricas y a analizar algunas de las dimensiones de la visualización que ponen en juego este tipo de alumnos. The relationship between visualization and mathematical gifted is an open discussion in mathematical education. This article describes an experience with mathematically gifted students. It was designed to observe the visualization during geometry tasks and to analyse some visualization´s dimensions that this kind of students showed. The relationship between visualization and mathematical gifted is an open discussion in mathematical education. This article describes an experience with mathematically gifted students. It was designed to observe the visualization during geometry tasks and to analyse some visualization´s dimensions that this kind of students showed 2020-12-09T10:40:44Z 2020-12-09T10:40:44Z 2010-09 info:eu-repo/semantics/conferenceObject Ramírez, R., Flores, P. y Castro, E. (2011, septiembre) Habilidades de visualización manifestadas por los alumnos con talento matemático en tareas geométricas Comunicación en el Seminario del Grupo “Investigación en el aprendizaje de la Geometría” en el XV Simposio de la Sociedad Española de Educación Matemática. Libro de Actas. Ciudad Real, España. [http://hdl.handle.net/10481/64746] http://hdl.handle.net/10481/64746 spa info:eu-repo/semantics/openAccess