Virtual Education for All: Systematic Review Crisol Moya, Emilio Herrera Nieves, Liliana Beatriz Montes Soldado, Rosa Ana Systematic review Virtual education Inclusion Accessibility Universal Design for Learning Revisión sistemática Educación virtual Inclusión Accesibilidad Diseño Universal de Aprendizaje This article deals with the systematic review of the literature on virtual education for all. Accurately, this work responds to questions such as: What are the technological and pedagogical considerations to implement accessible e-learning proposals in inclusive higher education? What role does the Universal Design for Learning play in the development of virtual educational proposals for all in higher education? Scientific productions were analysed from 2009 to 2018. The study is based on the methodology proposed by Kitchenham (2004) and Okoli & Schabram (2010). The revised productions provide empirical and theoretical data in the field of inclusive virtual higher education. The results show that the accessibility to educational platforms and resources or educational contents has been of great interest, as well as the consideration of the Universal Design for Learning and its three principles to reach the most considerable number of online learners, with training proposals accessible to all who seek an inclusive virtual education. El presente artículo aborda la revisión sistemática de literatura sobre la educación virtual para todos. Concretamente con este trabajo se da respuesta a interrogantes como: ¿cuáles son las consideraciones tecnológicas y pedagógicas para implementar propuestas e-learning accesibles en educación superior inclusiva? ¿Qué papel cumple el Diseño Universal de Aprendizaje en el desarrollo de propuestas educativas virtuales para todos en educación superior? Se analizaron producciones científicas en el período de 2009 a 2018. El estudio se apoya en la metodología propuesta por Kitchenham (2004) y Okoli & Schabram (2010). Las producciones revisadas aportan datos empíricos y teóricos en el ámbito de la educación superior virtual inclusiva. Los resultados muestran que la accesibilidad a las plataformas educativas y recursos o contenidos educativos, han sido de gran interés, así como la consideración del Diseño Universal de Aprendizaje y sus tres principios para llegar a la mayor cantidad de aprendices en línea, con propuestas formativas accesibles para todos que buscan una educación virtual inclusiva. 2020-07-20T12:03:17Z 2020-07-20T12:03:17Z 2020-06 journal article Crisol Moya, Emilio; Herrera Nieves, Liliana; Montes Soldado, Rosana. Virtual Education for All: Systematic Review. Education in the Knowledge Society 21 (2020) article 15. [DOI: http://dx.doi.org/10.14201/eks.2020210] http://hdl.handle.net/10481/63057 10.14201/eks.2020210 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ open access Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Ediciones Universidad de Salamanca