Private School EFL Teachers’ Perceptions On Assessment: A Case Study In Turkey Önalan, Okan Gürsoy, Esim EFL assessment techniques Formative assessment Perceptions on assessment Summative assessment Metaphor Técnicas de evaluación de EFL Evaluación formativa Percepciones sobre evaluación Evaluación sumativa Metáforas Teachers’ selection and use of appropriate assessment methods requires not only their contemplation on lesson objectives, but also their knowledge, awareness and understanding of assessment processes. The present study aims to investigate Turkish private school language teachers’ perceptions, use and understanding of assessment as an integral part of their teaching practices. Using a sequential mixed method approach, researchers triangulated the data to get an in-depth understanding of the phenomena: a 5-point Likert type online survey, participants’ self-reports on assessment terminology as a part of an inservice training session, and participants’ metaphors to explain formative and summative assessments which were collected during the same training. Results revealed participants’ high self-confidence on traditional summative uses of assessment, but moderately low perceptions on using assessment formatively. Findings showed significant inconsistency between participants’ limited knowledge on assessment terminology as opposed to high self-perceptions. La selección y el uso de los métodos de evaluación adecuados por parte de los profesores no solo requiere que consideren los objetivos pedagógicos, sino también que conozcan, comprendan y sean conscientes de los procesos de evaluación. El presente estudio tiene por objetivo investigar las percepciones de los profesores de EFL de escuelas privadas turcas y su uso y la comprensión de la evaluación como parte integral de sus prácticas pedagógicas. A través de métodos mixtos secuenciales, los investigadores triangularon los datos para entender a fondo los fenómenos: una encuesta por Internet basada en la escala de Likert con 5 puntos, autoinformes de los participantes sobre la terminología de la evaluación como parte de una sesión de formación de profesores en ejercicio activo, y metáforas de los participantes para explicar evaluaciones formativas y sumativas recopiladas durante la misma formación. Los resultados revelaron una alta autoconfianza de los participantes en el uso sumativo tradicional de la evaluación, pero percepciones moderadamente bajas sobre el uso formativo de la evaluación. Los hallazgos mostraron una inconsistencia significativa en el conocimiento limitado de la terminología de la evaluación entre los participantes, a diferencia de las altas autopercepciones. 2020-07-02T11:45:51Z 2020-07-02T11:45:51Z 2020-01 info:eu-repo/semantics/article Önalan, Okan; Gürsoy, Esim. Private School EFL Teachers’ Perceptions On Assessment: A Case Study In Turkey. Porta Linguarum 33, enero 2020, 249-264. [http://hdl.handle.net/10481/62831] http://hdl.handle.net/10481/62831 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada