Poetry for EFL: Exploring Change in Undergraduate Students’ Perceptions Férez Mora, Pedro Antonio Coyle, Yvette Poetry for EFL Student beliefs Motivation Intercultural dimension Linguistic competence Poesía para la clase de inglés Percepción de estudiantes Motivación Dimensión intercultural Competencia lingüística This study explores undergraduate students’ beliefs concerning the potential of poetry as a resource for EFL before and after the administration of a lesson plan based on a poem. To this end, 132 students were surveyed to obtain both quantitative and qualitative data on the linguistic, motivational and intercultural benefits which literature has been said to contribute to EFL. The results show that, in the pretest, students believe poetry-based English lessons to be more useful for developing linguistic knowledge than for intercultural or motivational gains. In the post-test, however, students assign significantly more importance to the motivational and intercultural components. This change seems to highlight the overly instrumental nature of the instruction students received during their schooling in EFL. Este estudio explora la percepción de estudiantes universitarios en relación al potencial de la poesía como herramienta en la enseñanza del inglés como lengua extranjera antes y después de la impartición de una secuencia didáctica basada en un poema. A tal fin, 132 estudiantes completaron un cuestionario para obtener datos tanto cuantitativos como cualitativos acerca de los beneficios lingüísticos, motivacionales e interculturales que se presupone que la literatura puede aportar a la enseñanza de la lengua extranjera. Los resultados demuestran que, en el pretest, los estudiantes consideran que las lecciones basadas en poemas son más útiles para desarrollar conocimiento lingüístico que ganancias interculturales o motivacionales. En el post-test, sin embargo, los estudiantes asignan una mayor importancia, que resulta estadísticamente significativa, a los componentes interculturales y motivacionales. Este cambio parece apuntar a la naturaleza exclusivamente instrumental de la enseñanza recibida en anteriores estadios de su educación en lengua inglesa. 2020-07-02T11:36:35Z 2020-07-02T11:36:35Z 2020-01 info:eu-repo/semantics/article Férez Mora, Pedro Antonio; Coyle, Yvette. Poetry for EFL: Exploring Change in Undergraduate Students’ Perceptions. Porta Linguarum 33, enero 2020, 231-247. [http://hdl.handle.net/10481/62829] http://hdl.handle.net/10481/62829 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada