Giftedness: Educators views and perceptions Demirok, Mukaddes Sakalli Giftedness Teacher Perception Views Special education Gifted students Superdotación Profesor Percepción Puntos de vista Educación especial Estudiantes superdotados Teachers have the highest responsibility in education. Each student has different learning styles. Teachers need to have sufficient knowledge for student characteristics and organize education environments of students. There are students with different cognitive styles in every class. Gifted students have specific characteristics different from their peers. Teachers are expected to prepare appopriate learning environments and materials for gifted students. This study was aimed at determining the perceptions and opinions of teachers towards gifted students. Stratified sampling method was determined and 490 teachers constituted the sample of the study. Data of the research were collected with “Perceptions scale towards gifted students” and “Point of view scale towards the gifted”. The results showed that teachers have positive perceptions and positive opinions regarding gifted students. The findings revealed that there was a positive and significant relationship among teachers’ perceptions and opinions about gifted students. Los profesores tienen la mayor responsabilidad en la educación. Cada alumno tiene diferentes estilos de aprendizaje. Los maestros deben tener conocimientos suficientes sobre las características de los estudiantes y organizar los entornos educativos de los estudiantes. Hay estudiantes con diferentes estilos cognitivos en cada clase. Los estudiantes dotados tienen características específicas diferentes de sus compañeros. Se espera que los maestros preparen ambientes de aprendizaje apropiados y materiales para estudiantes dotados. Este estudio tuvo como objetivo determinar las percepciones y opiniones de los maestros hacia los estudiantes dotados. Se determinó el método de muestreo estratificado y 490 docentes constituyeron la muestra del estudio. Los datos de la investigación se recopilaron con “Escala de percepciones hacia estudiantes superdotados” y “Escala de punto de vista hacia los dotados”. Los resultados mostraron que los maestros tienen percepciones positivas y opiniones positivas con respecto a los estudiantes dotados. Los hallazgos revelaron que había una relación positiva y significativa entre las percepciones y opiniones de los maestros sobre los estudiantes dotados. 2020-03-03T12:47:37Z 2020-03-03T12:47:37Z 2018 info:eu-repo/semantics/article Demirok, M.S. (2018). Giftedness: Educators views and perceptions. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(2), pp. 72 – 84. [http://hdl.handle.net/10481/59969] http://hdl.handle.net/10481/59969 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada