Pre-service teachers' views on the use of social network sites Caliskan, Semih Uzunboylu, Huseyin Tugun, Vasfi Technology Technology Acceptance Pre-service teachers Technology Assisted Instruction Social Networking Sites Online Social Network Tecnología Aceptación de Tecnología Maestros de Preservicio Tecnología de Instrucción Asistida Sitios de redes sociales Red social online The general purpose of the study is to determine pre-service teachers' views on the use of social networking sites. In line with the general purpose, answers to the research questions were sought. The answers to the following questions have been sought for to reach the general purpose. 1. Is there a significant difference in the intentions of pre-service teachers to use online social networks in their future professions between their departments? 2. Is there a significant difference in the effort expectancy of preservice teachers for online social networks between their departments? The study was carried out in the spring term of 2016-2017. The study is conducted with a quantitative methodology and designed to determine pre-service teachers' intentions and effort expectancy on the use of online social networking sites for instructional purposes. In the study, Demir & Akbulut (2017) developed 5-point Likert type preservice teachers' scale was used. A total of 108 volunteer pre-service teachers studying at the Faculty of Education participated in the study. The study was conducted during the spring term of 2016-2017. All students of the faculty of education participated in the study. The result of the study reveals that preservice teachers' views on the use of social networking sites were high. It is also important to provide preservice teachers with seminars on the use of technological platforms and smart devices; teachers should be supported by means of technology regarding the situations that may assist them in their daily lives and their education. El propósito general del estudio es determinar las opiniones de los profesores antes del servicio sobre el uso de los sitios de redes sociales. En línea con el propósito general, se buscaron respuestas a las preguntas de investigación. Se han buscado las respuestas a las siguientes preguntas para alcanzar el propósito general. 1. ¿Hay una diferencia significativa en las intenciones de los maestros de pre-servicio para usar las redes sociales en línea en sus futuras profesiones entre sus departamentos? 2. ¿Existe una diferencia significativa en la expectativa de esfuerzo de los maestros de servicios previos para las redes sociales en línea entre sus departamentos? El estudio se llevó a cabo en el semestre de primavera 2016-2017. El estudio se lleva a cabo con una metodología cuantitativa y está diseñado para determinar las intenciones de los profesores antes del servicio y la expectativa de esfuerzo en el uso de los sitios de redes sociales en línea con fines educativos. En el estudio, Demir y Akbulut (2017) desarrollaron una escala de maestros de pre-servicio de 5 puntos tipo Likert. Un total de 108 profesores voluntarios de pre-servicio que estudian en la Facultad de Educación participaron en el estudio. El estudio se realizó durante el semestre de primavera de 2016-2017. Todos los alumnos de la facultad de educación participaron en el estudio. El resultado del estudio revela que las opiniones de los profesores antes del servicio sobre el uso de los sitios de redes sociales fueron altas. También es importante proporcionar a los profesores antes del servicio seminarios sobre el uso de plataformas tecnológicas y dispositivos inteligentes; Los maestros deben ser apoyados por medio de la tecnología en relación con las situaciones que pueden ayudarlos en su vida diaria y su educación. 2020-03-03T12:24:54Z 2020-03-03T12:24:54Z 2018 info:eu-repo/semantics/article Caliskan, S., Uzunboylu, H. & Tugun, N. (2018). Pre-service teachers' views on the use of social network sites. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(2), pp. 109 – 117. [http://hdl.handle.net/10481/59964] http://hdl.handle.net/10481/59964 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada