The opinions of pedagogic formation students concerning the application of mobile devices and mobile communication applications in education Kanbul, Sezer Mobile devices Mobile communication applications WhatsApp Pedagogic formation Dispositivos móviles Aplicaciones de comunicación móvil Formación pedagógica The purpose of this research is to examine the pedagogical formation students' views on the use of mobile devices and mobile communication applications for educational purposes. The universe of the study consists of all students who studies pedagogical formation at Education Faculty of Near East University in 2015-2016 academic year. The sample includes 391 students. The data were collected using “Educational Mobile Communication Applications Usage Scale” which was developed by Özçınar, Ekizoğlu & Kanbul. The study was conducted using relative screening model and employed Mann-Whitney U, t- test and Kruskal-Wallis test in determining the scores obtained by students from the entire scale and its subdimensions according to their age groups, mobile deice usage and employment of mobile communication applications in classes. In the end of the study, it was found out that students wanted to use mobile devices and mobile communication applications in classes, that their favorite application in daily life was WhatsApp application and that they chose “I agree” option in the entire scale and its sub-dimensions. El propósito de esta investigación es examinar la opinión pedagógica de los estudiantes sobre el uso de dispositivos móviles y aplicaciones de comunicación móvil con fines educativos. El universo del estudio está formado por todos los estudiantes que estudian formación pedagógica en la Facultad de Educación de la Universidad del Cercano Oriente en el año académico 2015-2016. La muestra incluye 391 alumnos. Los datos se recopilaron utilizando la "Escala de uso de aplicaciones de comunicación móvil educativa", que fue desarrollado por Özçınar, Ekizoğlu & Kanbul. El estudio se realizó utilizando un modelo de detección relativo y empleó la prueba U de Mann-Whitney y la prueba de Kruskal-Wallis para determinar los puntajes obtenidos por los estudiantes de toda la escala y sus subdimensiones según sus grupos de edad, uso de dispositivos móviles y empleo. de aplicaciones de comunicación móvil en las clases. Al final del estudio, se descubrió que los estudiantes querían usar dispositivos móviles y aplicaciones de comunicación móvil en las clases, que su aplicación favorita en la vida diaria era la aplicación WhatsApp y que eligieron la opción "Estoy de acuerdo" en toda la escala y sus subdimensiones. 2020-03-03T12:11:22Z 2020-03-03T12:11:22Z 2018 info:eu-repo/semantics/article Kanbul, S. (2018). The opinions of pedagogic formation students concerning the application of mobile devices and mobile communication applications in education. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(2), pp. 126 – 137. [http://hdl.handle.net/10481/59962] http://hdl.handle.net/10481/59962 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada