The opinions of teachers on primary school performance evaluation: case study in Nigeria, Benue State Sucuoğlu, Esen Hembadoon Peter, Magdalene Teachers Performances Evaluation Primary school Students Profesores Desempeño Evaluación Escuela primaria Alumnos This current research examined the opinions of primary school teachers on the evaluation of primary school’s performance. A Quantitative analysis was used in the study. 200 questionnaires were administered to teachers from the selected primary schools using random sampling, but only 161 questionnaires were valid. The data collected were analysed using IBM SPSS version 21.0 and descriptive statistics to measure teachers’ opinions on performance in primary schools using four variables. The findings reveal that in assessing the performance of a child, the school should focus on gains or improvements in the child’s performance rather than simply attainment levels at a given point in time and that when a school adopt and implement a viable curriculum it enhances the performance of the school which means that the efficacy of the teacher is influenced by what to teach. And also making recommendation on how these problems can be solved. Esta investigación actual examinó las opiniones de los maestros de escuela primaria sobre la evaluación del desempeño de la escuela primaria. Se utilizó un análisis cuantitativo en el estudio. Se administraron 200 cuestionarios a los maestros de las escuelas primarias seleccionadas utilizando un muestreo aleatorio, pero solo 161 cuestionarios fueron válidos. Los datos recopilados se analizaron utilizando IBM SPSS versión 21.0 y estadísticas descriptivas para medir las opiniones de los maestros sobre el desempeño en las escuelas primarias utilizando cuatro variables. Los hallazgos revelan que al evaluar el desempeño de un niño, la escuela debe enfocarse en los logros o mejoras en el desempeño del niño en lugar de simplemente alcanzar niveles en un momento dado y que cuando una escuela adopta e implementa un plan de estudios viable, mejora el desempeño. de la escuela, lo que significa que la eficacia del maestro está influenciada por lo que se debe enseñar. Y también hacer recomendaciones sobre cómo se pueden resolver estos problemas. 2020-03-03T09:13:12Z 2020-03-03T09:13:12Z 2018 info:eu-repo/semantics/article Sucuoğlu, E. & Peter, M. (2018). The opinions of teachers on primary school performance evaluation: case study in Nigeria, Benue State. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(2), pp. 138 – 150. [http://hdl.handle.net/10481/59949] http://hdl.handle.net/10481/59949 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada