Autoestima y satisfacción vital en personas mayores Bedmar Moreno, Matias Montero García, Inmaculada Concepció Fresneda López, María Dolores Autoestima Satisfacción vital Personas mayores Educación intergeneracional Self-esteem Life satisfaction Elderly Intergenerational education En este artículo se presentan aspectos destacados de una investigación realizada con personas mayores y jóvenes estudiantes en el marco de un Proyecto de Educación Intergeneracional. La muestra está compuesta por 230 personas, 129 mayores y 101 jóvenes a quienes se han aplicado la Escala de Autoestima de Rosenberg y el Índice de Satisfacción Vital de Neugarten. Los resultados nos muestran que conforme avanza la edad disminuyen los índices de satisfacción vital y autoestima. In this article, there are presented several important aspects of a research done on both young and old people. The research was carried as a part of a proyect of Intergenerational Education. The objective of the project is to have a deep knowledge and understanding of the elderly to enhance the socio-educative interventions and approachs to this group. 230 people have been tested for this sample, 129 of which are elderly and 101 young people. All the subjects have been classified using Rosenberg's Scale of Self-esteem and Neugarten's Index of Vital Satisfaction. The results show that the levels of self-esteem and vital satisfaction (self realization) decline as the age goes up. 2020-02-13T08:13:20Z 2020-02-13T08:13:20Z 2011 info:eu-repo/semantics/article http://hdl.handle.net/10481/59621 spa http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada