Instrumented learning in a CODAP-enabled learning environment Mojica, Gemma F. Barker, Heather Azmy, Christina N. EDA CODAP III Congreso Internacional Virtual de Educación Estadística (CIVEEST), 21-24 febrero de 2019. [www.ugr.es/local/fqm126/civeest.html] In this study, we examined how seventh grade students used CODAP as a tool to make sense of roller coaster data while engaged in exploratory data analysis. Using instrumentation theory, we investigated their instrumentation approaches and examined the types of instrumental orchestration that emerged during whole class discussions. En este estudio, examinamos cómo los estudiantes de séptimo grado utilizaron el CODAP como una herramienta para dar sentido a los datos de la montaña rusa mientras participan en el análisis exploratorio de datos. Usando la teoría de la instrumentación, investigamos sus enfoques de instrumentación y examinamos los tipos de orquestación instrumental que surgieron durante las discusiones de toda la clase. 2019-03-26T19:59:54Z 2019-03-26T19:59:54Z 2019 info:eu-repo/semantics/conferenceObject Mojica, G. F., Barker, H. y Azmy, C. N. (2019). Instrumented learning in a CODAP-enabled learning environment. En J. M. Contreras, M. M. Gea, M. M. López-Martín y E. Molina-Portillo (Eds.), Actas del Tercer Congreso Internacional Virtual de Educación Estadística. Disponible en www.ugr.es/local/fqm126/civeest.html ` 978-84-09-09111-9 http://hdl.handle.net/10481/55215 eng Actas del Tercer Congreso Internacional Virtual de Educación Estadística; http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada