Perspective of the statistical education research based on the onto-semiotic approach Godino, Juan D. Theoretical foundations Onto-semiotic approach Educación estadística Enfoque ontosemiótico III Congreso Internacional Virtual de Educación Estadística (CIVEEST), 21-24 febrero de 2019. [www.ugr.es/local/fqm126/civeest.html] I present a review of the research carried out on the teaching of statistics, probability and combinatorics by analyzing the use made of the Onto-semiotic Approach (OSA) of mathematical knowledge and instruction theoretical tools. I also analyze the role played by research on statistical education in the construction of the OSA, as well as the possibilities that the progressive refinements of this theoretical framework may offer to extend and deepen research in this field. Se presenta una revisión de los trabajos de investigación realizados sobre la enseñanza de la estadística, probabilidad y combinatoria analizando el uso que se hace en los mismos de las herramientas teóricas del Enfoque Ontosemiótico (EOS) del conocimiento y la instrucción matemáticos. Se analiza, además, el papel desempeñado por las investigaciones sobre educación estadística en la construcción del EOS, así como las posibilidades que pueden ofrecer los progresivos refinamientos de este marco teórico para extender y profundizar en la investigación en dicho campo. 2019-03-21T07:28:42Z 2019-03-21T07:28:42Z 2019 info:eu-repo/semantics/conferenceObject Godino, J. D. (2019). Perspective of the statistical education research based on the onto-semiotic approach. En J. M. Contreras, M. M. Gea, M. M. López-Martín y E. Molina-Portillo (Eds.), Actas del Tercer Congreso Internacional Virtual de Educación Estadística. Disponible en http://www.ugr.es/local/fqm126/civeest.html http://hdl.handle.net/10481/55030 978-84-09-09111-9 eng Actas del Tercer Congreso Internacional Virtual de Educación Estadística; http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada