Teacher Questioning: Exploring Student Interaction and Cognitive Engagement in Spanish and EMI University Lectures Sánchez-García, Davinia Questions Interaction EMI Higher education Classroom discourse Teacher training Preguntas Interacción Educación superior Discurso del aula Formación del profesorado This paper reports on the findings of a contrastive study exploring the use of teacher questions to gauge their cognitive demand and potential for triggering interaction between classroom participants. The data consists of a corpus of 16 lectures given in Spanish and English (eight of each) from two subjects in a Business Administration degree. Results show similarities and differences in the use of teacher questions in Spanish and EMI contexts, and highlight the importance of language awareness to help lecturers notice the impact of their discourse on students’ learning. Este estudio informa de los resultados de un análisis contrastivo que explora el uso de las preguntas como recursos lingüísticos del profesor e investiga su potencial para fomentar la interacción y el desarrollo cognitivo de los alumnos. Para ello se analizan 16 clases del Grado de ADE impartidas tanto en español como en inglés. Los resultados reflejan similitudes y diferencias en el uso de las preguntas según la lengua de instrucción y destacan la importancia de concienciar a los profesores del posible impacto de su discurso en el aprendizaje de sus alumnos. 2018-12-19T13:40:09Z 2018-12-19T13:40:09Z 2018-04 info:eu-repo/semantics/article Sánchez-García, Davinia. Teacher Questioning: Exploring Student Interaction and Cognitive Engagement in Spanish and EMI University Lectures. Porta Linguarum, Monográfico III: 103-120 (2018). [http://hdl.handle.net/10481/54304] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/54304 10.30827/Digibug.54304 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada