Content and Language: the Impact of Pedagogical Designs on Academic Performance within Tertiary English as a Medium of Instruction Jiménez Muñoz, Antonio CLIL Achievement control Didactic use of computer Educación bilingüe Control del rendimiento Uso didáctico del ordenador This paper offers the results of a study on two English-taught first-year modules at a Spanish Faculty of Economics. Analysing 2010-2015 results allows measuring the impact of the methodological interventions performed on student grades, thus allowing comparisons between their effectiveness. Findings reveal the influence on grades of studentcentred, hands-on methodologies and language remedial interventions, which suggests studying Content-and-Language Integrated Learning and English-as-a-Medium-of-Instruction in terms of their pedagogical practice and not as separate approaches. Ultimately, the study stresses the need to promote language adaptation, student-centredness and independent-learning within bilingual contexts. Este artículo ofrece los resultados de un estudio llevado a cabo en dos asignaturas bilingües de primer año en una Facultad de Economía española. Un análisis del rendimiento académico 2010-2015 permite medir el impacto de las intervenciones metodológicas efectuadas y comparar su efectividad. Los resultados revelan la influencia en las notas de los diseños prácticos y centrados en el alumno, y la resolución de problemas de lengua, que sugiere estudiar el Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras e Inglés como Medio de Instrucción según sus prácticas pedagógicas y no como dos enfoques separados. Finalmente, el estudio subraya la necesidad de promover la adaptación lingüística, la centralidad del estudiante y el estudio independiente en entornos bilingües. 2018-12-12T10:15:10Z 2018-12-12T10:15:10Z 2016-09 info:eu-repo/semantics/article Jiménez Muñoz, Antonio. Content and Language: the Impact of Pedagogical Designs on Academic Performance within Tertiary English as a Medium of Instruction. Porta Linguarum, Monográfico I: 111-125 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/54094] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/54094 10.30827/Digibug.54094 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada