Factors Determining Students’ Low Usage of Mobile Tools in their English Vocabulary Learning Cojocnean, Diana MALL CALL Digital tools Apps Vocabulary learning Attitudes Second language acquisition Digital learning strategies Herramientas digitales Apps Aprendizaje de vocabulario Actitudes Adquisición de una segunda lengua Estrategias digitales de aprendizaje The article is based on the results of a large scale mixed methods study which took place in Romania in 2014. The study explored high school students’ use of digital vocabulary English learning strategies and the attitudes of Romanian students towards learning vocabulary in second language acquisition with digital tools. The results of the main study indicated that the participants had a low usage of digital tools and strategies in their vocabulary learning and that the majority of the participants showed neutral attitudes towards the use of mobile assisted learning (MALL) tools in their vocabulary learning. The data also revealed that certain factors determine students’ low usage of digital tools in second language acquisition in their vocabulary learning. These factors were: the lack of a ‘culture’ associated with the use of digital tools in the language classroom, personal learning style, some pedagogical issues associated with digital tools, lack of teacher guidance, the view of digital tools as simply entertaining tools, students’ multitasking behavior in association with the use of their device, a preference for unconscious learning of vocabulary and the level of motivation to use technology for second language acquisition. El artículo se basa en los resultados de un estudio a gran escala con métodos mixtos que tuvo lugar en Rumanía en 2014. El estudio exploró la utilización de estrategias digitales para el aprendizaje de vocabulario en lengua inglesa por parte de estudiantes de secundaria y las actitudes de los estudiantes rumanos hacia el aprendizaje del vocabulario de un segundo idioma con herramientas digitales. Los resultados del estudio principal indican que los participantes tenían un bajo uso de herramientas y estrategias digitales en su aprendizaje de vocabulario y que la mayoría de los participantes mostraron actitudes neutrales hacia el uso de herramientas móviles (MALL) en su aprendizaje del vocabulario. Los datos también revelaron que ciertos factores determinan el poco uso de los alumnos de las herramientas digitales en la adquisición de un segundo idioma en relación al aprendizaje del vocabulario. Estos factores son: la falta de una “cultura” asociada con el uso de herramientas digitales en la clase de lengua, el estilo personal de aprendizaje, algunas cuestiones pedagógicas asociadas a las herramientas digitales, la falta de la guía del profesor, la percepción de las herramientas digitales como meras herramientas de entretenimiento, un comportamiento multitarea de los estudiantes en relación con el uso de su dispositivo, una preferencia por el aprendizaje inconsciente del vocabulario y el nivel de motivación para utilizar la tecnología para la adquisición de un segundo idioma. 2018-12-12T10:07:21Z 2018-12-12T10:07:21Z 2016-09 info:eu-repo/semantics/article Cojocnean, Diana. Factors Determining Students’ Low Usage of Mobile Tools in their English Vocabulary Learning. Porta Linguarum, Monográfico I: 31-43 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/54086] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/54086 10.30827/Digibug.54086 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada