Parent Perspectives on CLIL Implementation: Which Variables Make a Difference? Ráez Padilla, Juan CLIL Program evaluation Intervening variables Parent perspectives AICLE Evaluación de programas Variables Punto de vista parental This article canvasses parents’ outlooks on CLIL program development. To this end, it has applied questionnaires to 237 parents in the western Andalusian provinces of Cádiz and Málaga in order to carry out an in-depth analysis of this cohort’s perspectives on CLIL implementation. After framing the topic against the backdrop of prior investigations and substantiating the need for a study of this nature, the article expounds on its research design and outlines its main findings in relation to the seven main fields of interest which have been canvassed: L2 competence development, methodology, materials and resources, evaluation, training and information, mobility, and improvement and motivation towards English, including and overall appraisal of bilingual programs. A detailed diagnosis of where we currently stand in this process of implementation of CLIL pedagogy is provided and within-cohort comparisons are carried out in terms of a series of intervening variables. El presente artículo sondea el punto de vista de los padres en relación con el desarrollo de programas AICLE. Para ello, se han aplicado cuestionarios a 237 padres en las provincias andaluzas occidentales de Cádiz y Málaga con el objetivo de llevar a cabo un análisis exhaustivo de su opinión sobre la implementación de programas AICLE. Tras inscribir el estudio en el marco de investigaciones previas y justificar la necesidad de investigaciones de esta naturaleza, en el artículo se expone el diseño de investigación llevado a cabo y se resumen sus principales hallazgos en relación con siete campos de interés sondeados: el desarrollo de la competencia L2, metodología, materiales y recursos, evaluación, formación e información, movilidad y mejora y motivación en inglés, incluyendo una valoración global de programas bilingües. Se proporciona asimismo un diagnóstico detallado sobre el lugar donde nos encontramos en relación con este proceso de implementación de pedagogías AICLE, y se establecen comparaciones dentro de la cohorte considerando una serie de variables. 2018-12-07T14:40:36Z 2018-12-07T14:40:36Z 2018-01 info:eu-repo/semantics/article Ráez Padilla, Juan. Parent Perspectives on CLIL Implementation: Which Variables Make a Difference?. Porta Linguarum, 29: 181-196 (2018). [http://hdl.handle.net/10481/54033] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/54033 10.30827/Digibug.54033 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada