The Role of MOOCs in the Learning of Languages: Lessons From a Beginners’ English Course Chacón Beltrán, Rubén MOOC Language learning Vocabulary learning Learner autonomy Scaffolding Aprendizaje de lenguas Aprendizaje de vocabulario Autonomía en el aprendizaje Andamiaje This paper begins by analysing the features of MOOCs - massive open on-line courses which offer innovative methodological possibilities for the distance teaching and learning of languages. A study with a large cohort of students enrolled in two separate editions of a beginners’ English course was carried out. The results are analysed both quantitatively and qualitatively and conclusions pertinent to the MOOC teaching and learning paradigm are discussed. The teaching and learning experience in a MOOC with high levels of student participation and acceptance is described and some methodological support for teachers and researchers thinking of using this teaching methodology is offered. Este artículo comienza analizando las características distintivas de los nuevos cursos MOOC, cursos masivos en abierto y online, que siguen una metodología novedosa por su potencial para la enseñanza/aprendizaje de idiomas de forma autodirigida y a distancia. Se describe un estudio con un grupo numeroso de estudiantes en dos ediciones de un curso de iniciación para el aprendizaje del inglés como Lengua Extranjera. Seguidamente se han llevado a cabo sendos análisis cualitativo y cuantitativo de los resultados obtenidos. Se parte de la experiencia de un curso con una alta aceptación para indagar en las características que debe tener de forma genérica un MOOC y proporcionar consejos que puedan resultar de interés para otros docentes y/o investigadores. 2018-12-04T11:50:04Z 2018-12-04T11:50:04Z 2017-06 info:eu-repo/semantics/article Chacón Beltrán, Rubén. The Role of MOOCs in the Learning of Languages: Lessons From a Beginners’ English Course. Porta Linguarum, 28: 23-35 (2017). [http://hdl.handle.net/10481/54001] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/54001 10.30827/Digibug.54001 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada