Pedagogical Content Knowledge in the Context of Foreign and Second Language Teaching: A Review of the Research Literature Evens, Marie Elen, Jan Depaepe, Fien Pedagogical content knowledge Second language Foreign language Teacher knowledge Systematic review Conocimiento didáctico del contenido Segunda lengua Lengua extranjera Conocimiento de la enseñanza Revisión sistemática In this systematic review, 17 articles were analyzed focusing on three research questions: (1) How is pedagogical content knowledge (PCK) conceptualized in empirical research on foreign and second language (FL/L2) education? (2) How is PCK studied in empirical research on FL/L2 education? (3) What are the main conclusions of empirical research on FL/L2 education? An overview of the most important research findings does not reveal generalizable conclusions from research on FL/L2 PCK. The research domain is characterized by a variety of conceptualizations and research methods. En esta revisión sistemática, se analizaron 17 artículos enfocando tres preguntas de investigación: (a)¿Cómo se conceptualiza el conocimiento didáctico del contenido (CDC) en la investigación empírica de la educación de la lengua extranjera y la segunda lengua (LE/SL)? (b)¿Cómo se estudia el CDC en la investigación empírica de la educación de LE/SL? (c)¿Cuáles son las principales conclusiones de la investigación empírica de la educación de LE/SL? La revisión de los resultados de investigación más importantes de la investigación de LE/SL CDC no revela conclusiones generalizables. Esta área de investigación es caracterizada por una variedad de conceptualizaciones y de métodos de investigación. 2018-11-27T14:20:47Z 2018-11-27T14:20:47Z 2016-06 journal article Evens, Marie; Elen, Jan; Depaepe, Fien. Pedagogical Content Knowledge in the Context of Foreign and Second Language Teaching: A Review of the Research Literature. Porta Linguarum, 26: 187-200 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/53944] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/53944 10.30827/Digibug.53944 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ open access Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada