The Effect of Learning Style on the Performance of Students in a Preemptive Focus-­on-­Form Instruction Khaki, Nasrin Ganjabi, Mahyar Khodamoradi, Abolfazl Focus-­on-­forms Preemptive focus-­on-­form Learning style Grammar teaching Enfoque en las formas El enfoque preventivo en la forma Estilo de apren-­ dizaje Enseñanza de la gramática Due to the crucial role of learning styles in language learning, this study ai-­ med at investigating whether different learning styles play a role in a grammar classroom taught based on a preemptive focus-on-from instruction. To fulfill this objective, 65 female students studying in a state pre-­university center were selected as the sample of the study. After determining their learning styles based on Paragon Learning Style Inventory, all of them were taught a grammatical structure based on focus-­on-­form instruction. The results of the study revealed that the difference in the participants’ language performance due to the effect of their learning styles and focus-­on-­form instruction they received was not statistically significant. Debido al papel crucial de los estilos de aprendizaje en el aprendizaje de idio-­ mas, este estudio se propuso investigar si los diferentes estilos de aprendizaje juegan un pa-­ pel en clases de gramática enseñada con base en una instrucción que prevenga el enfoque-­en-­ la-­forma. Para alcanzar este objetivo, 65 alumnas que estudian en un centro pre-­universitario estatal participaron en este estudio. Después de determinar sus estilos de aprendizaje basados en Paragon Learning Style Inventory, a todas ellas se les enseñó una estructura gramatical basada en la instrucción enfocada-­en-­la-­forma. Los resultados del estudio revelaron que no existen diferencias significativas en el rendimiento del idioma de los participantes debido al efecto de los diferentes estilos de aprendizaje y una enseñanza enfocada-­en-­la-­forma. Palabras clave: enfoque en las formas, el enfoque preventivo en la forma, estilo de apren-­ dizaje, enseñanza de la gramática 2018-11-15T13:10:56Z 2018-11-15T13:10:56Z 2015-06 info:eu-repo/semantics/article Khaki, Nasrin; Ganjabi, Mahyar; Khodamoradi, Abolfazl. The Effect of Learning Style on the Performance of Students in a Preemptive Focus-­on-­Form Instruction. Porta Linguarum, 24: 21-32 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/53788] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/53788 10.30827/Digibug.53788 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada