Teacher Satisfaction Concerning the Implementation of Bilingual Programmes in a Spanish University Fernández-Costales, Alberto González-Riaño, Xose Antón Bilingual programmes Higher education Teacher satisfaction Multilingualism Spanish universities Programas bilingües Educación superior Satisfacción del profesorado Multilingüismo Universidades españolas This paper analyses teacher satisfaction in the case of lecturers engaged in the so-called “bilingual programmes” at the University of Oviedo, an institution which offers subjects taught entirely in English in several study plans. The research relies on quantitative and descriptive methodology covering 74 lecturers (almost the entire population being studied) and establishes the strengths and weaknesses of this approach based on their experiences teaching through the medium of English. The conclusions of the study provide lines of optimization and propose improvements for the implementation of bilingual programmes in similar contexts. Este artículo analiza el grado de satisfacción de los docentes que participan en los llamados “programas bilingües” de la Universidad de Oviedo mediante los que se ofrecen asignaturas de diferentes titulaciones en inglés. El estudio se basa en una metodología cuantitativa y descriptiva que vincula a 74 profesores (prácticamente la población de referencia), y plantea los puntos fuertes y débiles que se derivan de su experiencia en la impartición de docencia en inglés. Las conclusiones de esta investigación proporcionan líneas de optimización así como propuestas de mejora en lo referente a la implantación de programas bilingües en contextos similares. 2018-11-15T09:29:38Z 2018-11-15T09:29:38Z 2015-01 journal article Fernández-Costales, Alberto; González-Riaño, Xose Antón. Teacher Satisfaction Concerning the Implementation of Bilingual Programmes in a Spanish University. Porta Linguarum, 23: 93-108 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/53757] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/53757 10.30827/Digibug.53757 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ open access Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada