Digital Storytelling and Multimodal Literacy in Education Gregori-Signes, Carmen Digital storytelling Multimodality Critical thinking ICT Narrativa digital Multimodalidad El pensamiento crítico Las TIC This article argues in favour of using digital storytelling to encourage a critical socio-educational focus in education and include multimodal explicit teaching in the curriculum. The analysis of fifty digital stories indicates that the students developed a certain awareness of the issue chosen for their story (e.g. violence, racism, war) since the final product transmits a critical perspective on the topic itself. Further work, however, needs to be invested in the development of the digital story content itself and on the issue of multimodal learning, with especial emphasis on the interface between multimodal elements and more traditional modes of transmitting ideas. El estudio realizado confirma que el relato digital es una herramienta adecuada para favorecer un enfoque socio-educativo en la enseñanza, bien sea secundaria o a cualquier nivel, gracias a un amplio abanico de elementos multimedia (imágenes, música, videos, animaciones y su propia voz) que permiten expresar de forma multimodal el mensaje que se quiere transmitir. El análisis de cincuenta historias digitales indica que los estudiantes desarrollaron conciencia crítica. Sin embargo, fallan en la expresión multimodal: la mayoría de los relatos denotan una falta de coherencia entre los elementos multimodales y modos tradicionales de transmisión de ideas. 2018-11-14T12:11:16Z 2018-11-14T12:11:16Z 2014-06 journal article Gregori-Signes, Carmen. Digital Storytelling and Multimodal Literacy in Education. Porta Linguarum, 22: 237-250 (2014). [ http://hdl.handle.net/10481/53745] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/53745 10.30827/Digibug.53745 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ open access Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada