Teaching (Theoretical) Linguistics in the Second Language Classroom: Beyond Language Improvement Correa, Maite Theoretical linguistics Pedagogy Teacher education Teacher learning Educational linguistics Lingüística teórica Pedagogía Formación del profesorado Desarrollo profesional del docente Lingüística educacional Linguistics enjoys a paradoxical place in second language (SL) teaching. Unlike students majoring in Linguistics who see it as “study of the mind”, those who take it as part of a language degree see it as relevant as far as it supports language learning. However, a good command of the language is not sufficient for effective teaching. I address the need to revise the place of linguistics in SL curricula and present an innovative teaching approach that analyzes language in a scientific, systematic manner while focusing on those aspects of language that are of direct relevance to future language teachers. La lingüística ocupa un lugar paradójico en los departamentos de didáctica de la lengua extranjera: aunque en los departamentos de Filología se ve como una “ventana a la mente”, en los de didáctica se ve como un apoyo al aprendizaje de la lengua por parte del futuro profesor. En este artículo reviso el lugar de la lingüística en el currículo de enseñanza de segundas lenguas y presento un enfoque a la enseñanza de la lingüística que, siendo sistemático y científico, también se enfoca en aquellos aspectos relevantes para los futuros maestros de lengua extranjera. 2018-11-14T10:15:29Z 2018-11-14T10:15:29Z 2014-06 info:eu-repo/semantics/article Correa, Maite. Teaching (Theoretical) Linguistics in the Second Language Classroom: Beyond Language Improvement. Porta Linguarum, 22: 161-171 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/53738] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/53738 10.30827/Digibug.53738 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada