The Importance of ‘Teacher Talk’ in Teaching EFL Writing Kiasi, Mohammad Aghajanzadeh Hemmati, Fatemeh Analysis of speech units Episodes Inhibition hypothesis Micro-episodes Writing teacher talk Análisis de las unidades del habla Episodios Hipótesis de la inhibición Micro-episodios La escritura del habla del profesor The significance of teacher talk should be seriously valued and investigated, especially for the purpose of teaching those skills in which language learners are heavily dependent on the input and instruction received from the teacher. The current study explores English language teacher discourse from a pedagogical perspective in English writing classes. The investigation undertaken based on Analysis of Speech units revealed three distinct pedagogical episodes, namely Focal, Remedial, and Notional talk. By these three modes writing teachers can orally fulfill their pedagogical purposes of teaching, recovering and evaluating the linguistic and ideational structures by either text-directed or non-text directed speech. La importancia del habla del profesor debe de ser valorada e investigada con seriedad, especialmente para el propósito de enseñar las habilidades en las que los estudiantes de lenguas dependen fundamentalmente del input y la instrucción que reciben del profesor. Este estudio exploró el discurso del profesor de inglés desde una perspectiva pedagógica en las clases de escritura en inglés. La investigación sobre la base de las unidades de análisis reveló tres episodios pedagógicos distintos: focal, remediación, y habla nocional. A través de estos tres modos, los profesores de escritura pueden cumplir con sus fines educativos de enseñanza oral, recuperar y la evaluar las estructuras lingüísticas e ideacionales, ya sea dirigido o no dirigido por el texto. 2018-11-12T08:29:15Z 2018-11-12T08:29:15Z 2014-06 journal article Kiasi, Mohammad Aghajanzadeh; Hemmati, Fatemeh. The Importance of ‘Teacher Talk’ in Teaching EFL Writing. Porta Linguarum, 22: 95-108 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/53699] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/53699 10.30827/Digibug.53699 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ open access Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada