Learning within communities of practice in preservice secondary school teachers education Gómez, Pedro Rico Romero, Luis Teacher learning Teacher education Communities of practice Wenger Preservice education Secondary mathematics Aprendizaje del profesor Formación de profesores Comunidades de práctica Wenger Formación inicial Matemáticas de secundaria We present the main features of a study that explored the learning processes of a group of preservice mathematics teachers in a methods course. We discuss the implications of using the communities of practice perspective in designing and developing teacher training programs. En este estudio exploramos los procesos de aprendizaje de un grupo de futuros profesores de matemáticas en una asignatura de formación inicial. Discutimos las implicaciones de utilizar la perspectiva de las comunidades de práctica para el diseño y desarrollo de planes de formación de profesores. 2010-05-31T07:43:29Z 2010-05-31T07:43:29Z 2007-09-01 info:eu-repo/semantics/article Gómez, P. & Rico, L. (2007). Learning within communities of practice in preservice secondary school teachers education. PNA, 2(1), 17-28. 1887-3987 http://hdl.handle.net/10481/4445 en PNA;2(1) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193), del Plan Andaluz de Investigación, Desarrollo e Innovación (PAIDI).