Entrepreneurial teaching & entrepreneurial teachers Altan, Mustafa Z. Entrepreneurship Entrepreneurial teaching Entrepreneurial teachers Emprendimiento Enseñanza emprendedora Profesores emprendedores We live in a time of unprecedented social, economic, technological and environmental problems and desperately are in need of change and improvement in many different areas on a global scale. Present education systems are fundamentally based on Verbal/Linguistic and Mathematical/Logical Intelligences, defined as IQ, and as a result focus mainly on the functions of the left brain. These systems aim at acquiring similar skills and passing the courses and as a result provide advantages to those who already have an advanced level of these intelligences in their profiles of intelligences. Since these systems assess individuals via standardized and centrally performed tests, they never help individuals to question, to think, be creative, take risks and think critically. The answer to all these concerns is entrepreneurial teaching and teachers. Entrepreneurial teaching which takes individual differences into account and is based on alternative assessment systems has the power to be the ultimate solution to overcome present obstacles of education systems. Entrepreneurial teaching implemented by entrepreneurial teachers has a potential power to help the world create economic growth, jobs, innovation and raise happy citizens capable of finding solutions for many long-lasting and ever-growing global issues in all sectors. This paper focuses on explaining how individual differences and alternative assessment techniques could be used by entrepreneurial teachers to implement entrepreneurial teaching. Vivimos en una época de problemas sociales, económicos, tecnológicos y ambientales sin precedentes y en una desesperada necesidad de cambio y mejora en muchas áreas diferentes a una escala global. Los sistemas educativos actuales se basan en su mayoría en inteligencias Verbal/lingüística y matemáticas/lógica, definidas como coeficiente intelectual, y como resultado se centran principalmente en las funciones del cerebro izquierdo. Estos sistemas tienen como objetivo la adquisición de habilidades similares y pasar los cursos y como resultado proporcionan ventajas a aquellos que ya han mejorado el nivel en estas inteligencias en sus correspondientes perfiles. Dado que estos sistemas evalúan los individuos a través de pruebas estandarizadas y se realizan de forma centralizada, nunca ayudan a las personas a cuestionar, pensar, ser creativo, tomar riesgos y piensan críticamente. La respuesta a todas estas preocupaciones es la enseñanza emprendedora y los profesores emprendedores. La enseñanza emprendedora tiene en cuenta las diferencias individuales y se basa en los sistemas de evaluación alternativa y tiene el poder de ser la solución definitiva para superar los obstáculos actuales de los sistemas de educación. La enseñanza emprendedora implementada por profesores emprendedores tiene un poder potencial para ayudar al mundo a conseguir un crecimiento económico, empleo, innovación y conseguir ciudadanos felices, capaces de encontrar soluciones para muchos duraderas y crecientes problemas globales en todos los sectores. Este documento se centra en explicar cómo las diferencias individuales y las técnicas de evaluación alternativas podrían ser utilizadas por los profesores emprendedores para poner en práctica la enseñanza emprendedora. 2016-10-13T06:54:06Z 2016-10-13T06:54:06Z 2015-11-16 info:eu-repo/semantics/article Altan, M.Z. Entrepreneurial teaching & entrepreneurial teachers. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 6(2): 35–50 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/42911] 1989-9572 http://hdl.handle.net/10481/42911 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada