Creative connections with Asia using videoconferencing Auh, Myung-sook Walker, Robert Creativity Videoconferencing Music Culture Creative arts Creatividad Videoconferencia Música Cultura Artes creativas The core activity in this project is direct contact between Australian school children both primary and secondary, with their peers in Asia, particularly in Korea. Direct contact is made through highdefinition videoconferencing whereby students talk to each other and observe each other in real time. Teachers are directly involved in organising and helping students prepare their presentations to their Asian peers, but the students themselves talk directly to their peers. The program began in 2008 and now there are 30 pairs of schools between Australia and Korea, 5 pairs for Japan, and 2 for China. This study focuses on 12 videoconferencing sessions involving Australian and Korean students. The excitement of the students in both countries is palpable, and the motivation to make the very best presentation is extremely high. Excitement, seeing new faces in their peers who are thousands of miles away across the world and who are as excited as the presenters and show it, and working to ensure that they do the best job they can in their presentations, all together act as strong motivators. But the most important aspect is the contact made between children from different countries and different cultures, who speak a different language, and who want to know about each other. The identification of creative activities as they occurred in each session was completed by three expert judges who were asked to rate behaviours simply as creative or non-creative and to give some reasons if necessary. Several spontaneous behaviours were recognized as good examples of creative behaviour. La actividad central de este proyecto está dirigida a establecer contactos entre niños de primaria y secundaria australianos con sus pares en Asia, particularmente en Corea. Contacto directo es realizado por medio de Videoconferencia de alta definición en las cuales los estudiantes hablan entre ellos y se observan en tiempo real. Los docentes están envueltos directamente en la organización y en ayudar a los estudiantes a preparar sus presentaciones para los padres asiáticos, pero son los estudiantes mismos quienes conversan directamente con sus pares. El programa comenzó en 2008 y ahora hay 30 pares de escuelas entre Australia y Corea, 5 pares con Japón y 2 con China. El estudio que aquí informamos se focaliza en 12 sesiones de videoconferencias envolviendo estudiantes australianos y coreanos. El entusiasmo de los estudiantes de ambos países es palpable y la motivación para hacer la mejor presentación es extremadamente alta. La excitación viendo nuevas caras entre sus pares que están a centenares de millas dando la vuelta al mundo y que están tan excitados como los presentadores y que lo demuestran además de asegurar que están haciendo la mejor calidad que pueden con sus presentaciones, todo esto actúa como un motivador sumamente poderoso. Pero el aspecto más importante es el contacto hecho entre jóvenes de diferentes países y culturas, que hablan idiomas diferentes y que desean saber los unos de los otros. La identificación de las actividades creativas a medida que ocurrían en cada una de las sesiones fue llevada a cabo por tres jurados expertos a los que se les pidió que midieran las conductas simplemente como creativas o no y fundamentando si eso era necesario. Varias conductas espontaneas fueron identificadas como buenos ejemplos de conductas creativas. 2016-01-11T07:46:19Z 2016-01-11T07:46:19Z 2013-12-18 info:eu-repo/semantics/article Auh, M.S.; Walker, R. (2013). Creative connections with Asia using videoconferencing. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 5(1), pp 31-44. [http://hdl.handle.net/10481/39392] 1989-9572 http://hdl.handle.net/10481/39392 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada