Creativity & Cognitive Closure Hazir, Melike García Ramírez, José Miguel Creativity Cognitive closure Creatividad Cierre cognitivo Artículo revisado por: Marzia Fiorini. Grupo de Investigación: Aprendizaje y Desarrollo en Contextos Educativos. Universidad de Granada | Jory Bolton. Trent University The aim of this paper is to present the relationship between the need for cognitive closure (NFC) and creativity. In light of previous research, a theoretical foundation is established for the term creativity. Next the social-cognitive phenomenon of the need for cognitive closure is explained based on the theory of Kruglanski and Webster, and considering the tendencies of urgency and permanency. Conclusion: The role of creativity is to control cognitive closure in order to solve problems that arise during the learning process and usually during the life. El objetivo de este trabajo es presentar la relación entre la necesidad de cierre cognitivo (NCC) y la creatividad. A la luz de las investigaciones realizadas, se establece la base teórica para el término de creatividad y la explica del fenómeno socio-cognitivo de necesidad de cierre cognitivo en base a la teoría de Kruglanski y Webster, teniendo en cuenta las tendencias de urgencia y permanencia. Conclusión: La creatividad tiene un papel importante de control del cierre cognitivo con el fin de resolver los problemas que surjan durante el proceso de aprendizaje y en general durante la vida. 2015-02-08T01:31:16Z 2015-02-08T01:31:16Z 2015 info:eu-repo/semantics/article Hazir, M.; García-Ramírez, J.M. Creativity & Cognitive Closure. Reidocrea, 4: 18-23 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/34628] 2254-5883 http://hdl.handle.net/10481/34628 10.30827/Digibug.34628 eng ReiDoCrea;4 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada