Examining the effects of proficiency, gender, and task type on the use of communication strategies Kaivanpanah, Shiva Yamouty, Pooneh Karami, Hossein Communication strategy Language proficiency Task type Estrategia comunicativa Competencia lingüística Tipo de tarea This paper reports on the study of the frequency of communication strategies, their relationship to task types, and gender differences in the use of CSs. A CS questionnaire was administered to 227 students at elementary, pre-intermediate, and intermediate levels. The results indicated that a) language proficiency does not influence the frequency of the CSs b) the task type has a significant impact on the type of CS employed, c) gender differences in the use of CSs are only significant for circumlocution, asking for clarification, omission, comprehension check, use of fillers, and over explicitness. En este artículo se hace un estudio sobre la frecuencia de estrategias de la comunicación, su relación con las diferentes clases de actividades y las clases de género en las mismas. Para este estudio fue aplicado e l cuestionario CS a 227 estudiantes de los niveles elemental, pre-intermedio e intermedio obteniéndose los siguientes resultados: a) la destreza de la lengua no influye en la frecuencia de los CSs, b) las diferentes actividades tienen un gran impacto en la clase de CS que se emplean y c) las diferentes clases de género que se utilizan en los CSs sólo son importantes para la circunlocución, a la hora de hacer preguntas para clarificar ideas y comprobar el nivel de comprensión. 2014-05-27T10:54:11Z 2014-05-27T10:54:11Z 2012-01 info:eu-repo/semantics/article Kaivanpanah, S,; Yamouty, P.; Karami, H. Examining the effects of proficiency, gender, and task type on the use of communication strategies. Porta Linguarum, 17: 79-93 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/31960] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/31960 10.30827/Digibug.31960 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada