Implementation of an innovation in education project in the degree of English Studies at the University of Valencia Clavel Arroitia, Begoña Zaragoza Ninet, María Goretti English language teaching Innovation in education project Aula Virtual Enseñanza de la lengua inglesa Proyecto de innovación educativa The 21st century is and surely will be characterized by multiple and dramatic changes at all levels, but especially in the field of technology. This paper examines how some of these changes influence the way in which languages in general, and English in particular, are taught nowadays. We show how we have applied an Innovation in Education Project methodology in some modules in the degree in English Studies. Our most important instrument is our E-Learning platform (Aula Virtual) which offers us numerous ways in which to bridge the gap between our students and the team of teachers and permits our students to learn through a more interactive type of methodology. El siglo XXI está y estará marcado por una serie de cambios a todos los niveles y en especial en el terreno de la innovación tecnológica. Nuestra contribución examina cómo algunos de estos cambios han influenciado la enseñanza de lenguas, y, más precisamente, de la lengua inglesa. Mostramos cómo hemos aplicado un Proyecto de Innovación Educativo en algunas asignaturas de la Licenciatura en Filología Inglesa por medio de la plataforma de enseñanza semi-presencial Aula Virtual, que nos permite salvar la distancia profesor-alumno a la vez que garantiza una metodología didáctica más interactiva. 2014-05-26T12:50:38Z 2014-05-26T12:50:38Z 2010-01 journal article Clavel Arroitia, B.; Zaragoza Ninet, M.G. Implementation of an innovation in education project in the degree of English Studies at the University of Valencia. Porta Linguarum, 13: 103-118 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31926] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/31926 10.30827/Digibug.31926 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ open access Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada