Teachers’ motivation, classroom strategy use, students’ motivation and second language achievement Bernaus, Mercè Wilson, Annie Gardner, Robert C. Teacher's motivation Students' motivation Motivating strategy use FL achievement Motivación Profesores Estudiantes The purpose of this study was to investigate student motivation and achievement in English and their relation to teacher motivation and strategy use in the classroom. Research participants were 31 teachers in Catalonia (Spain) and the 694 students in their classes. The unit of analysis was the English class. The results of our study suggest that teacher motivation is related to teacher use of motivating strategies, which in turn are related to student motivation and English Achievement. Thus, any change in the educational system that promotes higher levels of teacher motivation should result in improved levels of education of the students. Este estudio pretende investigar la motivación de los estudiantes y sus logros en el aprendizaje del inglés relacionado con la motivación del profesor y el uso de estrategias en el aula. Los participantes en este trabajo de investigación eran 31 profesores en Cataluña y los 694 estudiantes de sus clases. La clase se utilizó como unidad de medida en los análisis. Los resultados de nuestro estudio insinúan que la motivación del profesor está relacionada con el uso que hace el profesor de estrategias motivadoras, que a su vez se relacionan con la motivación del alumnado y sus logros en inglés. De manera que cualquier cambio en el sistema educativo que fomente la motivación del profesorado puede beneficiar la educación de los alumnos. 2014-05-22T10:24:43Z 2014-05-22T10:24:43Z 2009-06 info:eu-repo/semantics/article Bernaus, M.; Wilson, A.; Gardner, R.C. Teachers’ motivation, classroom strategy use, students’ motivation and second language achievement. Porta Linguarum, 12: 25-36 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/31869] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/31869 10.30827/Digibug.31869 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada