Using crises, feedback and fading for online task design Bokhove, Christian Crisis Design Fading Feedback Near-similar Sequence Task Desvanecimiento Diseño Realimentación Secuencia Tarea Tareas similares A recent discussion involves the elaboration on possible design principles for sequences of tasks. This paper builds on three principles, as described by Bokhove and Drijvers (2012a). A model with ingredients of crises, feedback and fading of sequences with near-similar tasks can be used to address both procedural fluency and conceptual understanding in an online environment. Apart from theoretical underpinnings, this is demonstrated by analyzing a case example from a study conducted in nine schools in the Netherlands. Together with quantitative results of the underlying study, it is showed that the model described could be a fruitful addition to the task design repertoire. Una discusión reciente implica la elaboración de posibles principios para el diseño de secuencias de tareas. Este documento se basa en tres principios, descritos en Bokhove y Drijvers (2012a). Un modelo que comprende las componentes de crisis, realimentación y desvanecimiento de secuencias con tareas muy similares puede ser utilizado para abordar tanto la fluidez procedimental como la comprensión conceptual en un entorno en línea. Además de estar fundamentado teóricamente, esto se demuestra mediante el análisis de un ejemplo de caso de un estudio realizado en nueve centros educativos de los Países Bajos. Junto con los resultados cuantitativos del estudio subyacente, se muestra que el modelo descrito podría ser una incorporación útil en el repertorio del diseño de tareas. 2014-05-06T12:41:55Z 2014-05-06T12:41:55Z 2014 journal article Bokhove, C. (2014). Using crises, feedback and fading for online task design. PNA, 8(4), 127-138. [http://hdl.handle.net/10481/31597] 1887-3987 http://hdl.handle.net/10481/31597 eng PNA;8(4) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ open access Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)